2005-12-22

Directors Cut - Start Over

Förra torsdagen på jobbet var allt sweet.Vi hade inte haft något att göra den veckan än, så vi spelade mest fifa, ping-pong (mycket roligare än pingis!) och gick till Lidl och köpte julmust. Jag fick välja mellan tre hotell och två sorters fullservicelägenheter i centrala Madrid, inför min all expences-arbetsvistelse där i januari och februari (i hård konkurrens med ett fyrstjärnigt spahotell valde jag en egen lägenhet, som jag tänkte mig skulle vara en duplexvindsvåning med utsikt över staden). På torsdagkvällen beställde vi pizza, drack läsk och åt godis medan vi såg på Gudfadern på storbildsprojektor. Sedan åkte vi i varsin taxi hem. Det var min bäst spenderade arbetstid sedan jag var femton, då jag och en kompis jagade varandra med häftpistol och traktor på Skånes böljande fält. När taxin kom in i tunneln under Klarabergsviadukten såg jag en vit limousine med ordet "Kalas" på registreringsskylten. Och typ så kändes livet.

[Klipp]

Denna torsdagen har allt gått åt helvete. Jag kände mig tröttare på morgonen än någonsin. Jag var så tjock i halsen imorse att det kändes som att jag hostade blod och inte slem. Min chef och bäste jobbkompis slutade idag och flyttade till Norge. Och så blev Madrid inställt, av en helt absurd anledning. Så istället för två månaders lyxande med gratis tapas och taxi hit och dit, så blir det snöslask och pendeltåget till Upplands Fucking Väsby. Nu utan min arbetsplatsfavorit.

[Klipp]

Så förlåt mig om jag är gnällig. Men jag vill göra en Directors Cut på mitt liv, för just idag gör producenten det olyckligt. Tur att jag i alla fall får bestämma soundtracket. Bandet Directors Cut upptäckte jag då jag såg att Discolor-killen skrivit om att Björn skrivit om honom. Det handlar om ett suggestivt, mörkt möte mellan synt och stämningsmusik till dataspel, och den 28e december spelar Directors Cut, Discolor och Locos Solos (Discolor-killen och Tomas Bodén!) i Upplands Väsby. Tyvärr missar jag den enda kulturhändelsen någonsin i förortshelvetet där min arbetsplats tyvärr befinner sig, men det minsta jag kan göra är att tipsa om det. En bra grej är i alla fall att den mörka musiken nu passar min sinnesstämning bättre än förra torsdagen då jag var lycklig. Man får aldrig bli för lycklig, då kommer någon jävel och skjuter en i benet. Så det var väl lika bra att det hände förr än senare, egentligen.

[Slutklipp]

(Ni kan ladda ner fler låtar på directorscut.se. Jag fann det i princip omöjligt att bestämma mig för vilken av "Start Over" och "Saigon" som är bäst, så gå dit och döm själv.)

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home