2005-12-18

Imogen Heap - Hide and Seek

Jag brukar göra små skivor till min flickvän med musik som jag tänker att hon kanske kommer tycka om. Ibland går det dåligt (som när hon tyckte att Do the whirlwind med Architecture in Helsinki var dålig och jag tyckte den var en fantastisk popdänga) och ibland går det helt otroligt bra som till exempel när den här var med. När hon hälsade på här i USA hade vi Imogen Heap-karaoke med Hide and Seek som paradnummer och sen tog vi på oss våra hemsydda rymddräkter och försvann ut i Halloweennatten med hela huvudet fyllt av körer. Vår favoritdel är runt 2:45 när lagren av röster blir lite extra maffiga sådär men ja, jag älskar varje sekund.

Jag hörde att Hide and seek tydligen var med i säsongsavslutningen av OC hemma och det brukar ju vanligtvis få folk att gå i taket och börja tycka illa om saker men sånt är ju som bekant egentligen fånigt så låt bli det.

(Bilden föreställer alltså inte oss utklädda till rymdmän. Det är någon annan utomjordning som försöker kidnappa en liten unge)

7 Comments:

At 18/12/05 12:55, Blogger johan said...

Den här låten sjunger änglarna på i himlen. Helt otrolig!

Dock måste jag säga att jag skulle spy om jag fick se den till tvättmedelsreklamen OC. Och det skulle möjligen för evigt ändra mina associationer till låten. Vilket bara spär på idén att undvika tv:n ytterligare.

Någon borde skjuta av den där Josh Schwartz. Jag hatar inte mycket, men jag HATAR verkligen den jäveln och hans annektering av vad som ibland är bra musik, i den där äckliga såpavärlden. USCH.

 
At 18/12/05 13:04, Blogger Björn said...

Hatar? Kommigen kompis. Lugna ner dig Ace. Det är inte bra för hjärtat att hetsa upp sig i din ålder. Är det inte samma med all musik på TV i så fall? Det är ju alltid någon som bestämmer. Undrar vad Varuhuset hade för musik på sin tid? Jag önskar mig Varuhuset på dvd i julklapp istället för en sån akvariedvd.

 
At 18/12/05 13:39, Blogger johan said...

En rolig grej är ju att det verkligen är vocodern som gör den här låten så fantastisk. Men att du här har missat att skriva om den, nu när du verkligen hade chansen. :)

 
At 18/12/05 18:38, Blogger Björn said...

Jag vågar inte skriva om vocodrar längre men ett projekt när jag kommer hem är att läsa på om olika röstfilter och sen ska jag alltid uttala mig om det. Det är en liten dröm jag har.

 
At 21/12/05 11:04, Anonymous Anonym said...

Jag undrar stillsamt om 'Ace' har sett OC?

 
At 21/12/05 13:22, Blogger johan said...

Japp. Hela första avsnittet - för väldigt länge sen nu - samt snuttar ur senare avsnitt. Världen som framställd i OC tycker jag är äcklig (som kanske framgick). Dessutom så vear det som jag har sett av Orange County i verkligheten också väldigt obehagligt... Hur kommer det sig att du undrar?

 
At 17/1/06 21:51, Blogger 57 said...

Låten är grym, ingen protest.

 

Skicka en kommentar

<< Home