2007-03-11

Bodi Bill - Willem

Samtidigt som snödropparna slog ut i kyrkogården bakom mitt kvarter öppnades möjligheten för naturtechnister att få ta del av Bodi Bills fullständigt underbara berlin-möter-storskogenpop. Om tekniken tillät skulle "No more wars" kunna vara resultatet av att ha samplat böcker om flora och fauna tillsammans med den senaste Der Spiegel och en samtida kärleksskildring av människor som saknar varandra i en värld för liten för deras stora hjärtan. I Bodi Bills sånger finns de små men viktiga ögonblicken som gör att de stannar kvar hos oss långt efteråt som när Fabian Fenk eller Alex Stolze sjunger "Why can't you stay another hour?" i Willems refräng och låter rösten falla för att skapa den enda sekunden sorglig nog att gestalta mitt förhoppningsvis tillfälliga sinnesstlämning denna söndag. I vilket fall som helst gör detta liksom övergången till mjukistechno ett par minuter in i "10 in One" att den första vårförälskelsen har anlänt och jag tror att jag kommer känna mig oerhört glad för det imorgon eller så. Sorg är ju tydligen för dårar och förlorare enligt den inledande strofen.

Under tiden jag skrev det här hittade jag "Min hang-up på dig" med Malmös stoltheter Vit Päls som jag lyssnat på under tiden jag mycket långsamt skrivit runt 3 ord per minut. Det är så vackert att jag funderade på att byta ämnet för inlägget men för tillfället kanske det räcker att berätta att även den har det där tillfället som förtjänar evig kärlek (lalalala la la laaaa). Ta den till ditt hjärta tillsammans med nya "Enda stellet" och det andra som återfinns på deras rymdsida.

5 Comments:

At 12/3/07 11:37, Blogger Laban said...

Du är så fin.

 
At 12/3/07 17:49, Anonymous Anonym said...

People for Buenos Aires that follow your blog would really preciate if you can write some of your things in english.. the swedish pop are related its just super good!! Gracias... saludos desde el Sur.

 
At 12/3/07 18:56, Blogger johan said...

Hey, the good people of Buenos Aires. This blog will most probably always remain in Swedish... try google translation to get a grip of some of it, maybe? But, there might be another blog coming up soon - involving us - which will be in English... For such fine people as yourself. Good thing that Swedish pop is making it to Buenos Aires by the way, I'm planning to go there myself soon!

 
At 15/3/07 20:59, Blogger inanna said...

Hej. Tack för ännu en underbar låt (10 in One). Jag har länkat till det här inlägget och hoppas fler hittar till er för ni är asbra. Kram.

 
At 16/3/07 12:58, Blogger Björn said...

Hi the good people of Buenos Aires as well as the good person Inanna. Maybe you great persons can hook up and translate things for each other? If the google translation worked out the Buenos Aires citizens can also take a look at Innannas blog since you probably would like it.

Varsågod för sången Inanna och tack för vänligheten. Fint att du tyckte om den och jag lovar att det kommer fler.

 

Skicka en kommentar

<< Home