2007-02-14

Prefab Sprout - If you don't love me

Jag vandrade nyss genom staden, nykära par på alla restauranger med fina anrättningar framför sig men det tindrade minst lika mycket i mina ögon för inne hos mig, bakom den svarta yllerocken och lågkvalitetsglasögonen, firade jag och Paddy McAloon Valentines tillsammans. Han hävdar gång på gång att han kommer veta om jag slutar älska honom men den känslan kommer aldrig finnas där eftersom jag naturligtvis alltid kommer göra det. Paddy talar ofta om det här genom små hörlurar på udda platser, hans rädsla för att sluta älskas. Men, när Paddy ikväll äter en ensam middag under oljemålningen med vita hästar och blickar ut över havet utanför huset på Isle of Wight, med dimmig blick och enastående drömmar i tanken, hoppas jag han samtidigt känner att han har oss och att det inte finns mycket jag önskar mig mer än nya sånger av honom som gör mig sällskap.

Paddy skrev förresten "If you don't love me" till Kylie men den är givetvis ännu finare med honom själv.

8 Comments:

At 14/2/07 23:27, Blogger l'amour à trois said...

Den mystiske "l'amour à trois" själv postar för första gången! Tillåt mig att utlysa en tävling: Vem döljer sig bakom inlägget om Prefab Sprout? Och vem döljer sig bakom den här kommentaren?

Vinnaren får, eh... den tvivelaktiga äran?

 
At 15/2/07 00:05, Blogger johan e said...

jag vill inte göra dig besviken, oh mystiske lemur, men vem var det som postade lin yi lian?

 
At 15/2/07 07:09, Blogger Björn said...

Intressant fenomen och tävling. Jag gissar på att det var en upplyst renässansman, stilig men inte för stilig, älskvärd men samtidigt tuff, som skrev detta. Kanske från hans våning på västra sidan av en stad.

 
At 15/2/07 10:26, Blogger l'amour à trois said...

Ah, nice catch, johan e. Nice catch!

 
At 15/2/07 11:15, Blogger patrik said...

hmm.. är det laban? :)

 
At 17/2/07 19:23, Anonymous Anonym said...

och den 2 april kommer återutgivningen av steve mqueen där paddy tolkar 8 låtar akustiskt på en bonuscd.Inget nytt men alltid något. Prefabsprout.net

calle

 
At 20/2/07 18:19, Blogger Björn said...

Jag tycker det låter ganska briljant ändå måste jag säga även om Paddy är bäst med den mer storslagna typen av inramning.

 
At 21/2/07 01:01, Blogger YGR said...

fan vad schysst. det är ju för lågt ljud på steve mcqueen. det har jag stört mig på i tusen år då jag är ljudbög.

 

Skicka en kommentar

<< Home