2007-02-21

Wings - Silly Love Songs (Serge Santiago remix)

Egentligen var jag skeptisk. Trots att jag älskar Paul McCartneys och Wings "Silly Love Songs", liksom Red House Painters coverversion, samt tycker mycket om det mesta Serge Santiago har rört sin mästerliga hand vid innan. Det tog också ett tag innan hans edit - ty det är mycket mera av en edit, än en remix - nådde hela vägen in i mitt hjärta. Han föreföll inte ha gjort så mycket, skärpt till percussionen vid tillfälle, nuddat en detalj här och där och framförallt fördubblat längden på låten samt höjt upp, sänkt ner, mycket, lite. Vilket naturligtvis - efter en stunds ponering - visar sig vara helt rätt. För vad ska man annars göra med en sång som redan är perfekt? Nu är euforin fördubblad och jag funderar på att göra "Silly Love Songs" till samma avbrytande, vansinnigt långa, allsångslåt för dj-rockklubben som "Are You Ready For Love?" (med "I Have A Dream"-talet inmixat) var för popklubben. Tryckare, schmyckare, vad jag vill se är 100 husarmar som vevar och kramas samtidigt som derar munnar mimar "I Love You" till varandra, exalterat, repeterat. Det är vad jag önskar ska hända på lördag. Dessutom så är det väl dags att "I Love" får ett alldeles eget anthem? Här är en present till er, Maria & Emilia, hoppas att ni tycker om den!

Vi har för övrigt två hästkisteplatser att ge bort till det nämnda danskalaset på Kulturbolaget på lördag. Ni kan vinna genom att:
a) Maila en paintteckning som ni målar till vår ära!
b) Gissa vilken av de stora tidningsdrakarna (Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Sydsvenskan, Expressen, Aftonbladet, .se, City och Metro) som L'amour - så vitt vi vet - inte har nämnts i.
För svårt? Ledtråd: Det ryktades för längesedan att Per Hagman var tillsammans med en av de tågfrälsta kulturskribenterna på denna getingstungna blaska.

Vi lottar fram vinnaren bland svaren som kommer in och blir rörda av allt vi får oss tillsänt. Annars är tipset att besöka någon av de andra snart uppdykande biljetttävlingarna på Dyngan, Husarm och I Love. Eller att komma tidigt, det kostar bara 20 kr mellan 12 och och 00.30 och vi skulle dessutom uppskatta våra förträffliga läsares närvaro kvällen igenom.

10 Comments:

At 21/2/07 21:31, Blogger johan said...

PS: Egentligen ville jag lägga upp även originalet och Red House Painters-versionen, men jag är inte hemma så det får dröja.

 
At 21/2/07 22:19, Blogger Björn said...

Det räcker fint tillsvidare sweet Ace. Man blir glad bara av att se bilden med Paul där han tagit på sig sin bästa glade-skogshuggaren look.

 
At 21/2/07 23:36, Blogger johan e said...

fixat! jag är inte helt övertygad om red house painters storhet, men det är okey ändå.

 
At 21/2/07 23:52, Blogger johan said...

Skogshuggarfejja och blå businessmanskjorta är en underbar sartorialistlook. Tack för låthjälpen johan e!

 
At 22/2/07 10:51, Blogger M said...

Oh! Sweethearts! We love you sooooo much! Tacosåmycket! Ses på lördag! 1000 kyssar

 
At 22/2/07 13:34, Blogger Björn said...

Lördag ses vi på kära itgirls. Då ska vi spela Lovers rock tillsammans hela kvällen. Det blir underbart fint och roligt!

 
At 23/2/07 10:11, Blogger Johan B said...

Pojkar! Jag läser bok av den här kvinnan:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ayn_rand

Då är det nataurligtvis extra viktigt att få de naivistiska godbitarna serverade av en entusiastisk skara kulturidkare.

Tudelo

 
At 23/2/07 14:21, Blogger johan said...

Johan B - fint att du fortfarande är med oss. Hoppas att inte ens Ayn Rand, som jag är välbekant med efter mina dagar med den praktiska filosofin, kan förstöra dig.

Vi får ta och ses mer i Stockholm nästa gång, på tu man hand. Jag är där hela april, I believe. Peace.

 
At 23/2/07 17:27, Blogger Björn said...

Du ska ge fasen i att vara borta hela april. Jag förbjuder.

 
At 24/2/07 11:33, Blogger patrik said...

veto björn, du får lägga in ett veto. *jag ser alldeles för mycket west wing nuförtiden*

 

Skicka en kommentar

<< Home