2006-12-28

Dot Allison - Mo' Pop


Tillåt mig presentera en av mina absoluta favoritlåtar! Framtagen för att jag, trots min smärre Ulf Lundell-roman nedan, glömde nämna några viktiga saker. På fredag spelar jag och Sydsveriges bäste techno-dj Oscar Villata på Crush stora dansgolv, samtidigt som Heavenly Laban tillsammans med The Mexicos och flera andra, briljanta, tar hand om lilla golvet. Kom dit! Det blir fint. Maila om ni vill ha lista.

Dagen efter ska jag vara bröllopsvittne, för första gången i mitt liv. Det känns otroligt stort, otroligt viktigt, är en väldig ära och jag funderar på att bära min nya fluga. Inom en snar framtid berättar jag sedan om ytterligare en anledning till varför Dot Allison är så underbar och relaterar det återigen till Aidan Moffat.

11 Comments:

At 28/12/06 10:10, Blogger Björn said...

Jag har alltid undrat varför du aldrig skriver om den här låten men nu äntligen kom den med. Jag är ledsen att jag inte hinner hem till imorgon kväll. Det hade verkligen behövts för att lyfta upp mig från nivån Östergötland sänker personer som mig till ibland.

 
At 28/12/06 11:14, Anonymous Anonym said...

Väldigt stilig fluga!

 
At 28/12/06 11:19, Anonymous Anonym said...

Berätta. Vem är det som ska gifta sig?

 
At 28/12/06 11:25, Anonymous Anonym said...

Berätta. Vem är det som ska gifta sig?

 
At 28/12/06 20:35, Anonymous Anonym said...

jag kommer ner till malmö från stockholm imorgon! kanske man ska komma ändå! /johanna

 
At 29/12/06 00:18, Blogger Laban said...

Ahh! Det ska bli så underbart ikväll, jag är så sjukt peppad.

 
At 29/12/06 12:29, Blogger BK Templet said...

Bra låt. Intressant läsning på den här bloggen, fortsätt så!

 
At 29/12/06 21:10, Blogger johan said...

Anonym, berätta vem du är så får du kanske veta!
Pontus, Niklas: Tack!
Laban: Jag tror det blir grymt inatt, såpbubblor och cava!

 
At 30/12/06 17:16, Blogger johan said...

Johanna: NU förstår jag din kommentar. Tack för de fina orden om oss igår! De värmde, mycket. Skicka gärna adressen till din blogg som du pratade om ifall du har lust. Kram

 
At 31/12/06 15:34, Anonymous Anonym said...

Tjena Ace.. var ju tyvärr i sthlm så jag missade spelningen i förrgår.. men intet ont som för något gott med sig och nu kan jag ju gå på ed banger festen nästa fredag och eventuellt boys noize på lördag.... men nog om det.. jo, dot är kärlek... har du hört låten hon gjorde med pete? I wanna break your heart heter den iaf... har en live spelning med shambles ifrån 04 där hon och pete kör ett akustiskt set i mitten som får en att rysa...

lev väl//
Patrik

 
At 17/1/07 18:53, Anonymous Anonym said...

Hej! såg inte att du skrivit tillbaka till mig här! Äsch min blogg är väl ingenting att skryta om direkt.. personlig och inte så mycket musik, men va fan, joten.blogg.se. så there you go. Malmö är trevligt. Får hoppas på att ni styr upp något till nästa gång jag besöker staden! keep up the go work och så! Johanna

 

Skicka en kommentar

<< Home