2006-11-25

Nordpolen - Have to get out

Om man skulle filtrera Bad Cash Quartets storverk "Midnight prayer" genom ett antal år av sena kvällar på technoklubbar för att sedan komprimera gitarrmattorna genom dyra programvaror skulle man antagligen vara med i Domotic eller Nordpolen. En natt i början av den gyllene sommaren 2005 befann sig Ace och jag på Marie Laveau när Active Suspension med Domotic i spetsen höll hov. En Andres Lokko i en imponerande vit smokingaktig stass var också där men det som lyste starkast vara våra barnsliga leenden när vi lyckligt förtrollades av "I hate you forever" och "Tonsil" i sommarnatten. Hade det varit idag skulle Nordpolen kunnat vara föremålet för en liknande natts kärlek men nu har jag precis beslutat att, om han är vaken, ge honom hela min morgon och min dag.

("Vem har sagt" och "The Four Things" är också mycket fina pärlörhängen.)

8 Comments:

At 25/11/06 13:18, Anonymous Anonym said...

det här var ju helt underbart! (L)

 
At 25/11/06 14:59, Blogger Björn said...

Jag vet. Den här helt fantastisk. Det första bandet på länge jag kan tänka mig att ha en pin med. Har ändrat till zshare nu för speedyshare hade någon slags konstig nedladdningsgräns.

 
At 25/11/06 19:03, Blogger johan said...

Du kan inte stava till gitarr!

 
At 25/11/06 19:23, Blogger Björn said...

Det kan jag visst men jag har slarvat till det såklart. Ska genast rättas till så att det inte sprider sig till barnen.

 
At 26/11/06 13:00, Blogger joakimR said...

fin låt! thaanks

 
At 26/11/06 16:43, Anonymous Anonym said...

Det här satt fan ta mig som en smäck. Tack ska ni ha!

 
At 30/11/06 16:21, Anonymous Anonym said...

Bra, men av de låtar han släppt är ju "Vem har sagt" den självklara hiten!

 
At 2/12/06 08:54, Blogger Björn said...

Tur att den ljuvliga sången också är med då.

 

Skicka en kommentar

<< Home