2006-12-11

The Cure - All cats are grey

Jag har fortfarande inte sett filmen om den vackra franska drottningen spelad av den lika vackra amerikanska skådespelerskan men jag har hört filmmusiken. Jag är övertygad om att jag kunde klarat det strama livet som fransk tronarvinge om jag bara fått äta gräddtårtor och dansa utanför Versailles till tonerna av Radio Dept och New Order ibland. Jag har försökt tycka om The Cure sedan min klasskompis på gymnasiet färgade håret svart efter att ha köpt "Disintegration". Tänkte att det måste betyda någonting stort men jag hade svårt att ta till mig svårmod på den tiden samtidigt som jag själv var ganska rödhårig och Hefnerlyssnande. Om jag redan tidigare förstått att det som paras med rosa spets och franska gods blir lättare att ta emot kunde Robert Smith och jag kanske stått varandra närmare idag men det stannar kanske vid att jag tycker "All cats are grey" är väldigt fin.

10 Comments:

At 11/12/06 19:53, Blogger johan said...

Så lustigt. Både jag och johan e är ju gamla Cureskallar sen gymnasiet, johan e till och med looked the part! Hefner, dem upptäckte jag nog precis efter gymnasiet. Precis, precis efter. Sen såg jag dem ett halvdussin gånger på ett halvår.

 
At 11/12/06 20:00, Blogger johan e said...

det bästa ögonblicket på hultsfred 99 var nog när en person frågade mig om jag gillade the cure. jag tittade surt på honom under min lugg, men log inombords.

 
At 12/12/06 17:38, Anonymous Anonym said...

The Cure rulz. Här finns hur många pärlor som helst att hämta. Bra bredd har de/han också. Bra mörker och bra ljus.

 
At 12/12/06 18:02, Blogger Björn said...

Jonte: "Jag har fortfarande inte sett filmen om den vackra franska drottningen spelad av den lika vackra amerikanska skådespelerskan" men jag ska se den i jul med min mamma i Linköping har jag tänkt. Det ser jag fram emot. 2 drottningar på samma kväll.

 
At 12/12/06 20:11, Anonymous Anonym said...

Hej hej hallå..

vet inte om jag ska skriva det här.. men jag vill varna lite för att sagda film är mindre bra, såg den som tröst efter att babyshambles ställde in 4 timmar innan spelning vilket var ett rejält antiklimax. Som sen toppades med filmen :). Fast hon har en väldigt fin rosa klänning med vita fransar på typ som du bör hålla utkik efter, det är det bästa med filmen och det säger nästan allt.. den var för shallow för mig, eller var inställd på något djupare ivf.. lite mer virgin suicides... vore kul om du skrev vad du tyckte om den sen, btw jag har ganska skadad filmsmak så bry dig inte allt för mkt om mina åsikter.. :)

ha det...
Patrik

 
At 13/12/06 10:30, Blogger Joakim Sandström said...

Världens bästa låt, kort och gott. Väljer man att avsluta sin film med den är man ett geni.

 
At 13/12/06 11:06, Blogger johan said...

Åh nä! Riktigt så enkelt är det inte att vara ett geni.

 
At 14/12/06 17:04, Anonymous Anonym said...

Sjukt bra låt och faktiskt en rikigt bra film. Förväntningarna hade dock sjunkit kvällen innan jag såg den. Och så Plainsong också.

 
At 14/12/06 21:33, Blogger Björn said...

Jag lovar att berätta vad jag tyckte. Mina förväntningar just nu är nog mest att den ska vara tjusig på ett lite pompöst men samtidigt vackert vis. Samtidigt älskade jag verkligen Lost in translation så jag hoppas på ett fint melankoliskt djup också.

 
At 16/12/06 13:19, Blogger johan said...

"Ett fint, ytligt djup" - I'd say for miss Coppola.

 

Skicka en kommentar

<< Home