2006-01-08

Brian Eno - This

Min relation med Brian Eno började för ganska länge sen när jag bara var en liten oskyldig östgöte som såg Velvet Goldmine på bio tillsammans med de andra barnen och tyckte det var häftigt. Glittret!

Som många andra bra saker leder det ena till något annat fint. Jag kom ju på efter ett tag att de bästa låtarna i filmen kom från Roxy Musics första skiva som Brian Eno producerat och så hade ju han gjort jättefina skivor till flygplatser och allt annat som man började befinna sig på alltmer och så nu förra året kom "This" som förstaspår på en ny underbar skiva som gör mer intryck än vad en visning av Velvet Goldmine skulle göra nu för tiden. Den senaste veckan har jag tagit längre och längre promenader, eftersom jag varit lite sjuk innan, och Brian har alltid följt med mig. Hans musik glittrar i takt med Riddarfjärden och jag har sett ljuden dansa i iskristallerna från barnens skridskor i Vasaparken. Paddy McAloon och Brian Eno borde göra en skiva ihop. Det skulle vara ett giftermål i himmelen om något men tills dess är "This" i alla fall en förlovning. Puss.

4 Comments:

At 12/1/06 19:08, Blogger johan said...

Vafan? Varför har ingen kommenterat här? Brian Eno, och This, är ju briljant!

 
At 12/1/06 21:09, Blogger johan e said...

hm, det är ju en typisk låt som växer, så läsarna har kanske inte fattat hur bra den är ännu. men snart så!

 
At 13/1/06 12:47, Blogger Joakim Sandström said...

Framförallt är det sjukt att jag inte varit inne och slungat superlativ.

 
At 13/1/06 18:51, Blogger johan said...

Sjukt var ordet.

 

Skicka en kommentar

<< Home