2005-12-25

Modesty Blaise - Carol Mountain

Jag undrar vad som kommer hända när vi kommer fram till nästa sommar egentligen. Jag tror jag kommer explodera när alla tankar på utomhusklubbar och varma äventyrsnätter som aldrig tar slut tillsammans med försklassiga personer med tussilago och solnedgångar i blicken besannas. Rosévinet i parken kommer i alla fall säkert ackompanjeras av musik som precis som Modesty Blaise dito kallas "full-on summer P!O!P! fun".

Jag tyckte inte att Rough Trades indiepopsamling lät så skojig innan min gode vän Björn köpte den och sa, hör på det här då. Da da da da. I called you up in the middle of the night! Got you out of bed yes, got you a fright and when you're famous you can do what you liiiiiiiiiike! Hela rummet omfamnades av en kör som helt klart utgörs av Mr Wilsons sommarbarn och vårkänslor från hundra kära tonåringar. Jag vet ingenting om det här bandet förutom att Carol Mountain är en fantastisk indiebakelse och att du kan läsa mer och hitta fler sånger på Apricot Records och bandets sidor vilket jag inte orkar just nu för det är jättesent och jag ska på Linköpings traditionella hemvändarutgång nästa natt. Du kan väl läsa, hitta mig här och skrika allt du läst i mitt öra någonstans mellan den där hiphoplåten som var en hit 2000 men som vi tröttnat på för länge sen och Jackson 5, för det är så det blir på sin höjd här, och avsluta det hela med nu är det efterfest istället. Det hade varit årets finaste tjänst. God julenatt allihopa.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home