2005-12-12

Fantastic Plastic Machine - Fantastic Plastic World

Eftersom jag ska åka hem snart fick jag ett litet fotoalbum av mitt sambaband idag. I det där albumet finns en liten värld samlad. En där jag alltid kan dricka Abes favoritdrink Chivaz med is och lyssna på hur det var att vara sjöman i Sao Paolo, där det är lika coolt som nödvändigt att ha gröna paljettvästar när man ska synas offentligt och där man är en fantastisk person bara man är lite glad, trummar på saker och gillar att dansa. Det värsta är bara att bilden av den här lilla underbara världen slutar med att en vän skriver: Bjorn, darling. Have a great life. I will miss you. Sånt brukar ofta betyda att det kommer dröja länge innan man får leva i en dröm igen och jag älskar drömmar.

2 Comments:

At 12/12/05 05:09, Blogger Björn said...

Glömde säga någonting om låten. Jag tycker väldigt mycket om japanska Fantastic Plastic Machine och annan klippochklistrapop och det är egentligen otroligt svårt att välja en låt från den självbetitlade skivan eftersom alla tillsammans bildar en oemotståndlig helhet. Svängig och fin samtidigt och körer som slår Orphei Drängar på fingrarna. Det var allt.

 
At 12/12/05 06:22, Blogger Björn said...

...och dessutom känns den som den där världen som jag tjatar om så klart. Fin och rolig alltså.

 

Skicka en kommentar

<< Home