2005-12-15

Red Carpet - Alright (Brad Carter Remix)

It's gonna be alright, tonight! En himlarns vis man som kallar sig Bjärn sa en gång i kommentarerna, med anledning av att han bara tyckte senaste Mr Suitcase låten var rätt fin, att "veckans stråkpophousedänga är istället Brad Carters Red Carpet-remix". Jag är redo att utnämna Bjärn till L'amours lilla hustomte och glädjespridare även om det verkar som att låten släpptes första gången redan förra året. Han får nyckeln till staden, hundra vita springare, halva kungariket och en date med den ljuvligaste prinsessan och då står jag ändå i tacksamhetsskuld. Så bra var hans tips. Först trummorna, följt av varma syntetstråkar och så housepianot. Housepianot! Jag slutar nu för jag finner inga ord men om ni skulle se hur lycklig jag ser ut varje gång jag hör den här låten så skulle ni förstå vad jag menar.

Jag tror vi alla behöver mer Red Carpet eller Patrick Bruyndonx och Raffaele Brescia som de heter på riktigt (smaka på de namnen!) så fort som möjligt. För övrigt har Brad bland annat remixat Duran Duran innan.

7 Comments:

At 15/12/05 09:16, Blogger johan said...

HOUSEPIANOT!!!

 
At 15/12/05 09:30, Blogger Björn said...

Vi måste fixa ett housepiano också såklart.

Bjärn nästnästa gästbloggare? Hör av dig om du har en sång du är lite sådär kär i.

 
At 15/12/05 23:24, Anonymous Anonym said...

Men jag kommer ju inte åt den. Jag har laddat ned för mycket. jag måste vänta i 21 minuter. Jag vill med ha housepianot. jag älskar housepianot.

 
At 16/12/05 00:26, Blogger shep said...

mmm pianot.
om ni vill ha mer brad carter rekommenderar jag morning always comes too soon. lyssna och se hur mönstret upprepar sig!

och angående gästbloggning så javisst, det skulle va kul.

/björn aka. bjärn

 
At 16/12/05 01:05, Blogger Björn said...

Snyggt namn! Jag Morning comes too soon ar ocksa helt otroligt bra. jag var nara pa att skriva om den direkt men jag lyckades halla mig en sekund sa imorgon kanske.

Perfekt med gastbloggning! Bestam dig for en lat, skriv lite och skicka med nagot om dig sjalv och garna en bild (pa dig sjalv alltsa) och sa mailar du hela grejan till lamouratrois@gmail.com sa fixar jag ihop det hela.

 
At 16/12/05 01:33, Blogger Le Sport said...

tack som fan för denna låt! pianot är som tidigare talare redan sagt, helt sjukt bra! ahh.. och tack för de fina orden för last xmas! det värmer. /fredrik

 
At 16/12/05 07:25, Blogger Björn said...

God jul Le Sport!

 

Skicka en kommentar

<< Home