2005-12-25

Ce Ce Rogers - All Join Hands (Essay Mix - Accapella Beginning)

När Johan B bodde i Lund brukade han stå i ett DJ-bås på den numera insomnade klubben Refuge där han predikade den svarta musikens gospel och tog sig själv på en gnutta för stort allvar. Sedan åkte han till Kanada, träffade Ace, spelade blandband för utlänningar och ordnade fest för 150 personer i sitt eget vardagsrum (han och Ace har sedan dess även haft två andra små klubbar ihop). Johan B bor för tillfället i London och försörjer sig som något slags konsult, men drömmer om den svenska indie-euron och poptrancen på natten. Denna text av honom handlar om "The mother of all housepianon":

När man kommer hem till sin gode vän Thomas för att sova där under en kort visit till Stockholm finns det ett par saker man måste göra:

1. Ta med sig lime för man vet aldrig om det ligger Bacardi på kylning eller inte.
2. Kolla igenom hans mapp Öra på datorn för där ligger alltid den bästa och senaste housen, technon och electron.

Nu hade jag sån tur att han laddat ned de allra bästa låtarna som spelades på Paradise Garage, 4,3 gigabyte kärlek och vansinnigt bra musik. I en sådan lista måste man alltid leta upp Ce Ce Rogers för Ce Ce Rogers har alltid haft de bästa housepianon som världen har skådat. Jag tror i min enfald att Ce Ce Rogers uppfann housepianot.

"All join hands" inleds med att en röst mässar

"What is house music? A unique form of music that gives complete freedom of expression..."

och alla som någon sin träffat mig vet att jag redan nu är ute på dansgolvet och trummar en egen takt till musiken som ännu inte har börjat. Den börjar inte förrän 2.29 in i låten då de första pianostabbarna sätter hela min värld i gungning. Det här är the mother of all house anthems and the birthplace of the housepianot.

6 Comments:

At 25/12/05 15:47, Blogger Johan B said...

Johan B säger god jul.

 
At 26/12/05 05:14, Anonymous Anonym said...

den bästa låten han gjort är ju someday.den mördar allt,fast denna är fin oxå :-)

 
At 26/12/05 13:33, Blogger Johan B said...

Jag trodde det med ett tag men nu har jag ändrat mig.

 
At 28/12/05 22:48, Anonymous Anonym said...

What is house music? Ingen aníng.. För jag fick inte ladda ned från Rapidshare. Dumt. Vad sägs om att börja lägg upp mp3orna någon annanstans som tex Yousendit?

 
At 30/12/05 00:05, Blogger johan said...

Man får bara ha dem en vecka på yousendit. Rapidshare e en månad, fast de verkar ha massa strul för nyårsreparationer... vi vet att det suger, men vi har ingen server. Ursäkta besväret. För mig har det hitills funkat med att testa lite senare...

 
At 16/3/06 18:21, Anonymous Anonym said...

Men nu är den jätteborta eftersom ingen har laddat ner den på en månad. Jag vill höra housepianot.

 

Skicka en kommentar

<< Home