2005-12-27

Brad Carter - Morning always comes too soon

Linköping: "The city has the advantage of being a major city with all that it entails yet retaining the cozy quiet small town feel, largely due to the lack of high buildings (a result of the military airfield just outside the city)."

Ha, ha, ha.

Efter ett otroligt misslyckat försök att gå ut i Linköping igår på en klubb där testosteronstinna "riktiga män" tyckte det var en fräsch idé att försöka slå folk som de inte har en aning om vilka de är (ja, jag alltså), krunkefunken var poppis och det hetaste var att låtsas att man är rik råkade jag hamna på en mc klubb av en rätt lycklig slump. Åhyddans mc var som ett högstadiedisco uppeldat på eurotechno och bensinångor. Ett tag var jag Haddaway på den lilla scenen tillsammans med en storasyster som var min dansare påhejade av knuttar och lite vanligt folk. Sen sträckte vi armarna i luften och dansade tills det var dags för mellanölspaus. På det hela taget en rätt underbar upplevelse. Svartklubb med knuttar är småstädernas räddning. Djn blev gladare för varje minut som gick även fast hans bås var i en oljepöl. Mitt leende såg ut ungefär så här ) hela natten. Hans favoritmotorcykel var Moto Guzzi men han hade ingenting med the man, the myth, the concept: Brad Carter (!) och det var det enda som var fel med slutet på den här juldagen. Ahhh, morning sometimes comes too soon!

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home