2005-12-25

Annie - Heartbeat (Phones Maximo Park remix)

Jag har aldrig gått ut på juldagen (mitt hem har alltid varit för impermanent för att ha nån hemvändarfest att gå till), men funderade på att låta ikväll bli första gången. Tyvärr är jag sjuk, vilket i Stockholm aldrig skulle hindra mig (av den här anledningen), men kollar man vad som händer i Lund och Malmö vill man mest stanna i sjuksängen, då det visar det sig att r'n'b, crunk, studentfunk, hiphop, reggaeton och bailefunk fortfarande är det som gäller. Och jag som naivt hoppades på att fågeln som viskade i mitt öra att vi snart skulle få slippa det hade rätt...

Så äh, jag stannar nog hemma, ägnar min tid åt de två bästa julklapparna (Hjalmar Gullbergs "Sonat" i originalupplaga och Julian Barnes "Arthur & George" (årets vackraste bok!)) och lyssnar på Annie istället. Den närmaste veckan för mig här kommer handla rätt mycket om mina idoler från Norge (Annie och Erlend Øye). Jag har länge varit kär i honom, men har med tiden blivit mer och mer kär i henne med. Kanske skulle t o m min dröm-l'amour à trois vara med dem? De gör båda fantastisk musik och ger grymma DJ Kicks. Och så har Annie likadana skor som jag och diggar också Jamba Juice (My favorite!). Till helgen ska jag ha en dubbeldejt med Erlend, som ni får läsa om inom en snar framtid, men när får jag träffa Annie egentligen? I väntan lyssnar jag på den finfina Phones Maximo Park-remixen av "Heartbeats".

2 Comments:

At 25/12/05 16:58, Blogger Björn said...

Annie kommer nog dyka upp på det nya traditionella nyårsdagsfikat eller så kommer hon plötsligt komma vid tolvslaget och ge dig en liten puss. Det är du värd. God jul Ace! Min väska har kommit hem nu så nästa gång vi ses får du dina grejor.

 
At 26/12/05 15:37, Blogger Johan B said...

Jag tror att nyårsaftonen kommer bli lätt magisk. Juldagen var trevlig trots att den var i Jönköping. Jag tyckte att DJen spelade "Vända allt" med Kalle J men han fattade inte vad jag sa. Jag tror han pratade Jönköpingska.

Mitt onsdagsspan Emelie försvann i en evinnerlig SMS-konversation och tydligen var det tur enligt min syster som dissade min flört fett.

Nyårsaftonen skall spenderas i sus och dus och det skall bara vara så vackert och briljant. Jag skall ha lila slips, sammetskavaj och mina nyainköpta slacks. Jag letar fortfarande efter den perfekta vita skjortan men jag har inte hittat det ännu.

Har ni någon middag att gå på ännu? Annars har jag en mycket mysig middag att bevista med i stort sett bara briljanta människor, bl a min gode vän Thomas som gav mig Ce Ce Rogers.

 

Skicka en kommentar

<< Home