2006-11-04

Bertrand Burgalat - Spring isn´t fair


Så har det gått en stund igen innan vi setts. Snö har fallit, vänner har förlorat jobb och jag har som ofta på sista tiden helt försvunnit i mitt men, musikaliskt har det varit en fin vecka. Lindström är i Malmö ikväll och i väntan på det lyssnade jag ett tag på Goldmunds nya pianopirutter på blank och skör is. Det är mycket vackert men kvällens drink kräver att man vänder den andra kinden till.

Man kan ju inte direkt köpa vin på helgdagar i Sverige varför jag blev tvungen att lära mig hur man blandar drinkar på min 3 år gamla flaska Absinth som jag köpte en sommardag i Prag. Det gör man på citron, is, äppeljuice och mineralvatten och mot alla odds smakar det ganska bra. Till det serverar jag mig själv 2005 års årgång av Bertrand Burgalat medan jag tar på min skjorta, knyter en four-in-hand och gör mig redo att uppfyllas av de nordnorska microchipens mest fuglesangska mjukistechno. Sedan blir det nattpromenad hem genom den för dagen ljusupplysta kyrkogården och några tafatta danssteg till "Another world gone by".

4 Comments:

At 4/11/06 21:02, Blogger Björn said...

Brtrand verkar tycka om skånska småglin också för på hans skiva Portrait Robot sjunger två sådana om kung Jonas på sången "Broder Kung". Det låter säkert bättre om man inte förstår svenska.

 
At 4/11/06 22:12, Blogger johan said...

Många fina, gömda presenter i ett där.

 
At 4/11/06 22:36, Blogger Björn said...

Powerballads såväl som väna hits. Jag har bytt slipsen mot en kravatt och beger mig nu iväg på äventyr. So long.

 
At 5/11/06 23:24, Blogger motherfakka said...

Omslaget säger väl allt!

 

Skicka en kommentar

<< Home