2006-10-18

James Figurine - Apologies (John Tejada Remix)

Vilket fint Postal Service-substitut, tänkte jag, då jag första gången verkligen hörde John Tejadas remix på James Figurines "Apologies". Och substitut av det slaget gillar ju både ni och vi. John Tejada har en historia av att göra sådana, men James Figurine visste jag inte ens vem det var. Ni får förlåta mig min okunskap, för jag läser ytterst sällan musiktidningar, utan snappar istället oftast bara upp låtar som då man går på promenad i en främmande stad och följer de små signalerna (faf dfas fa fds) som pekar på var det trevliga kan vara. Det är roligare så, precis som stadsvandringen känns bäst utan guidebok eller karta, i det absoluta ögonblickets överlägsna glans. Men det kan även leda till att man missar de finaste av saker. Nåja, jag föredrar ändå mitt sätt, för desto mer glädje när man sedan väl upptäcker dem.

James Figurine är alltså - och här kan ni som redan vet det både rulla med ögonen och sucka djupt samt blasé - Jimmy Tamborello. Just det. Hela Dntel. Halva Postal Service. Inte så konstigt att det låter otroligt vackert. Ni kan spana in videon här och läsa mer om James Figurine och en samarbetspartner till honom - han som startade trenden med de stora hipsterglasögonen - senare i veckan, eller när jag har tid. Nu ska jag glida ut i staden igen. Börjar på uterestaurangen runt hörnet på Brick Lane, sedan in mot centrum, kanske till Paul Smith-outleten, antagligen till några Vintageaffärer i Covent Garden, en honungsté (jag är sjukt förkyld igen) komplett med bakelse högst upp i caféet på Waterstones vid Piccadilly, på Maison Bertaux eller på Maison Paul. Vi får väl se vad världen sänder för signaler, nu när man har blivit kallad indiebrat av en skolbibliotekarie får man väl göra skäl för namnet. Jag avslutar i alla fall som brukligt kvällen med en promenad till Beigel Shop för att ta in kvällsmaten, gatulivet och nattluften innan jag somnar in sött på soffan i vardagsrummet.

4 Comments:

At 19/10/06 11:23, Blogger Björn said...

Jag gillar den där skolbibliotikarien!

 
At 19/10/06 12:37, Anonymous Anonym said...

Är det spöket Laban som är bibliotekarie?

 
At 19/10/06 13:01, Blogger johan said...

Japp! Han e toppen. Synd att han jamt ska tjata om redgi bara.

 
At 20/10/06 11:16, Blogger Johan B said...

Du är ju indiebrat. Topp tunnor indiebrat. Brat är bra :)

 

Skicka en kommentar

<< Home