2006-10-06

Gabriel Ananda - Waehrend Die Anderen Den Muell Rausbrachten


Techno som låter som pop, pop som låter som techno. Varje dag blir musikvärlden lite bättre. Går framåt, blir större. Vi gillar den, den nya Dj-popen, den aristokratiske kusinen till dj-rocken!

(Och ja, ikväll är sista gången på länge ni får höra den allra mest magiska musiken plockad ur det där gränslandet mellan hitpoppen och elektroniken, utvald med omsorg och kärleksfull hand av era favoritkonnässörer i sällskap med Heavenly Laban. Pepp!)

3 Comments:

At 6/10/06 14:54, Blogger Björn said...

Vi ska pumpa bubbel tillsammans ikväll och veva med de mest delikata av frottéhanddukar för jag har fått nytt jobb idag. So young, so professional.

Noterar glatt att paintbilderna äntligen är tillbaka. Jag har tänkt på att göra en länge på temat kentaurer som dansar i laser.

 
At 6/10/06 18:12, Blogger johan said...

Grattis! Jag känner mig så old, så amateur.

För att närmare förklara konstverket på bilden så ville jag appellera till någonting tidlöst, klassiskt, samtidigt som jag inspirerades kraftigt av nutidskonsten. Det kändes intressant att använda något så kitschigt som en golfbana som mise en scène, för att i ett vackert och bekant sammanhang påvisa hur två sartorialister ur två tidigare vitt skilda sammanhang (techno och pop) tillsammans överbryggar den kanal som höll dem åtskilda. Att det är popen som går före och technon som jagar ingår inte i ett större sammanhang, utan var bara något jag kände passade just den här specifika sången. Rollerna kan i själva verket vara ombytbara, så länge de angör en brygga tillsammans.

 
At 6/10/06 20:51, Blogger Björn said...

Är det någon symbolik med att Mr Techno liknar Andres Esteche och Mr Pop ser ut exakt som prinsessans kille?

 

Skicka en kommentar

<< Home