2006-10-15

Madonna - Jump (Jacques Lu Cont Mix)


Det händer lite för mycket i den här staden. Det tar flera timmar bara att skaffa sig information om veckans begivenheter. Då man till slut gör det får man bara reda på vad man missade. I helgen var det Lo-Fi Fnk, Studio, Prins Thomas, Harmony Korine och Simian Mobile Disco, bara för att nämna några. Nästa helg är det allas vår favorit Hans-Peter Lindstrøm i sällskap med spektakel-djs som herr Villalobos och herr Weatherall som ryker i veckoplaneringen. Det är ändå okej, för jag lyckades tajma in Duffers sample sale och buffrade upp skölden mot vintern med fem plagg ur den kommande kollektionen av det nämnda märket och ett styck Comme Des Garcons. Men imorgon, imorgon blir det i alla fall Tough Alliance på The Social, vilket inte blir mindre trevligt av att det är min tillfälliga flatmate som dj:ar. Jag har ganska höga förväntningar efter den fantastiska kvällen på Blekingska, och jag hoppas verkligen att TTA ska våga köra sin grej fullt ut - mest för att det vore så briljant att se alla A&R-människor få något blankt i ögonen och spilla lite av innehållet i sina drinkar rakt över J Lindeberg-tröjan. Dessutom har jag försökt skilja ut en låt att posta ifrån "Escaping Your Ambitions" i flera veckor utan att lyckas. För att det är en enhet där sambanden, och därav helheten, är större än den enskilda beståndsdelen.Jag lyssnar väldigt sällan på album, men Tough Alliance sätter verkligen fulla segel rakt in i famnen på Brian Eno med sin instrumentala flykt från ambitionerna, rakt in i de vackra pretentionerna.

Kvällens post blir istället ett dansgolvsverk av vår bäste frére, Jacques Lu Cont. Det var lite för länge sedan vi skrev om honom vilket har lett till mycket upprörda känslor bland svenska frankofiler, och alla har dessutom redan nämnt Mstrkrfts (bästa bandnamnet sedan chk-chk-chk) All Saints-remix.

7 Comments:

At 16/10/06 09:09, Anonymous Anonym said...

Vem är det som dj:ar på the Social ikväll? Funderar på att ta mig dit.

 
At 16/10/06 11:57, Anonymous Anonym said...

Sämsta Lu Cont-mixen på länge.

 
At 17/10/06 14:53, Blogger johan said...

Tough Alliance var så sjukt bra igår att jag snarast möjligt, i mitt berusade tillstånd, ville gå hem och författa en text (eller snarare ett manifest) där jag skulle dra en skiljelinje mellan dem som gillar deras liveframträdanden och de som inte gör det, i termer av det goda och det onda. Glädjande nog släppte jag ganska snart den (såhär i efterhand sätt lätt överdrivna) tanken för att njuta av stunden istället. Vem vet, Andres Lokko (som var på plats) kanske gör det istället, konceptet känns inte helt främmande... Ett av årets bästa liveframträdanden i år iaf, lätt.

Jonas: Johan från Last FM och It's a trap. Ursäkta det sena svaret, men jag såg din kommentar först nu, hade ingen tillgång till internet under hela dagen. Var du där?

 
At 18/10/06 11:57, Anonymous Anonym said...

Rätt rolig recension från någon andra sidan skiljelinjen:

http://www.itsatrap.com/index.php?article=228

 
At 18/10/06 22:01, Anonymous Anonym said...

vart tog Greenspan och Kopia låtarna vägen?

 
At 19/10/06 12:56, Blogger johan said...

Tack for lanken Blitz. Vilken underhallande rockistlitteratur! Lika bakatstravande och snalt tankt som alltid. Jag orkar inte skriva mer sjalv utan citerar nagra andra istallet, vars inlagg kanske inte heller ar i manifestklass, men anda:

"a TTA performance is a fuck off to the long boring tradition of prepackaged industrialised live shows as well as a challenge to the audience to consider the way in which they have and continue to consume music.

I love it, both on record and "live"

harald | 10.18.2006 13:10:45

aaah, well that IS how they perform, and i think it's actually quite interesting that they continue to be uncompromising. did they swing baseball bats? etc. I Love TTA!"

per | 10.18.2006 16:03:56

Att overhuvudtaget tro att de inte tankt igenom sina framtraden noga ar bara sa dumt.

 
At 19/10/06 13:03, Blogger johan said...

Anonym> De e fortfarande uppe?

 

Skicka en kommentar

<< Home