2006-10-10

Aoki Takamasa - See that girl


Aoki Takamasas "See that girl" är en audiell gestaltning av hur en R&B-sångare går vilse i den bästa av musikaliska undervärldar, i detta fall byggd på melodiskt brus och skör rytmisk glitch. Då flera olika recensenter i anslutning till att "World Industries" släpptes, skrev att Andreas Tilliander tagit ett steg mot elektronisk R&B förstod jag aldrig vad de menade när jag lyssnade på det faktiska albumet. Jag tvivlar än på om någon någonsin gjorde det, eller om ens skribenterna själva gör det nu några år senare. Jag passar därför på att lite försynt - för säkerhets skull - fråga, samtidigt som jag försäkrar mig om att ni förstår vad jag menar då jag skriver det i anslutning till den här sången, refererandes till hur dess falsettvokaler möter portföljmusiken...?

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home