2006-10-18

Morgan Geist feat. Jeremy Greenspan - Most of All


Jag har varit borta ett tag för att jag varit tvungen att utforska lite saker. Det har inte haft med resor till fjärran platser att göra, intressanta personer (förutom de fina vännerna i Stockholm) eller upplevelser. Jag har bara kollat lite på hur det känns att maximera övertiden på ett jobb jag inte ens tycker så mycket om samtidigt som en person, med visst ansvar för min tidiga uppväxt, verkligen bevisat att vi inte behöver känna varandra längre. Resultatet blev oroväckande och det är ingenting jag rekommenderar er. Ni vet bättre än så. Sen blev min cykel stulen igen idag (2a gången på en månad) men låt oss prata om Morgan istället.

Har ni hunnit ta del av Zshares servicefaciliteter? Sitt ner, glöm mig, släck ljusen. Låt Jeremy Greenspans röst förtrolla dig igen precis som varje dag sedan du kanske lärde dig älska "So this is Goodbye". Darling, most of all ackompanjerat av de ängsligaste av alesisstråkar och de mest kompakttyskt, mjuka trummaskinsslagen. Sätt er i den imaginära bilen och åk sakta genom upplysta innerstäder, under vackra gatlyktor, förbi lugna kanaler och vänliga familjer. Most of all, darling most of all. Plötsligt påminns man om att det finns ett nytt jobb att börja snart, värktabletter att döva smärtan med och en höstsol som lyser upp världen bakom cykeltjuvar och arbetsmaximerande kontorslandskap. Det är i det dunkla ljuset vi befinner oss nu.

2 Comments:

At 21/10/06 13:22, Anonymous Anonym said...

Finfin låt och ett bra inlägg! Är det dessutom en Marcus Doyle-bild som pryder inlägget?

 
At 21/10/06 18:54, Blogger Björn said...

Nej, det är Stephen O'Leary som har en ibland fin ibland slätstruken fotoblog som man hittar på SLOclick.co.uk. Är inte direkt en trogen läsare eftersom jag bildgooglade fram bilden såklart men det är verkligen en vacker bild.

 

Skicka en kommentar

<< Home