2006-03-01

Sarah Cracknell - Judy, Don't you worry

Skulle jag välja en sångerska jag skulle vilja vara skulle det bli Sarah. Hennes röst har alltid vilat som ett lätt täcke florsocker över Saint Etiennes lyxpop och på samma sätt har hon påverkat de senaste dagarna på kontoret. Vanliga grå dagar blir till skimrande sommar vid havet, med picknick och svenska jordgubbar, bara Sarah är med. En segelbåt glider förbi, skepparen vinkar och pekar på Maraccasmannen i Embassy som flyger förbi med sin jetpack. Han ropar att hans favorit är "Taking off for France". Han kanske har rätt. I verkligheten har egentligen bara några få betydelselösa kontorsminuter passerat förbi. I alla fall för de andra, men inte för oss. Kan det finnas en bättre egenskap än att förgylla någons tillvaro på det sättet?

8 Comments:

At 1/3/06 23:52, Blogger johan e said...

åh, snygg bild!

 
At 2/3/06 00:50, Blogger johan e said...

Med tanke på nått helt annat, är det inte dags för en Prefab Sprouthyllning?

 
At 2/3/06 11:25, Blogger johan said...

Oh, Paint! Du har inspireras av mina fabulösa verk ser jag, men skapar redan bättre på egen hand.

Och det är klart att the McAloons ska ha sitt!

 
At 2/3/06 18:09, Blogger Björn said...

Jag har tänkt på det länge men jag kan bara inte bestämma mig om vilken låt som är mest fantastisk. Jag älskar ju allt med Prefab Sprout som bekant. Jag ska göra mitt bästa för att bestämma mig. Jag blev också väldigt nöjd med bilden!

 
At 3/3/06 12:27, Blogger johan said...

Jag är så jävla kär i Sarah Cracknell. Det var kärlek vid första öronkastet. Sedan Roskilde 2000 - då olyckliga människor krossades till dålig grunge vid en hemsk händelse, och jag stod längst fram på Saint Etienne samtidigt - så hänger även ögonen med.

 
At 3/3/06 16:42, Blogger Björn said...

Jag har också varit kär i henne sen Hultsfred några år innan när de var där med storband efter fantastiska Good Humour men jag fick inte se hela konserten för en tjej tyckte att de var precis som ett dansband. Jag antar att bara de finaste kärlekarna består för jag är inte så kär i den där tjejen längre.

 
At 16/3/06 23:20, Anonymous Anonym said...

Jag har nog också varit kär i henne sen jag fick en puss på kinden av henne efter en spelning på Mejeriet för en massa herrans år sen. Gotta love that Cracknell.

 
At 17/3/06 11:20, Blogger johan said...

Conny the dog: Avundsjukt! Har du några tips för hur man ska bära sig åt för att få det?

 

Skicka en kommentar

<< Home