2006-02-28

The Go-Betweens - Surfing Magazines

Ibland går det inte att lyssna på något annat än Go-Betweens. Jag antar att det är lite av en snuttefilt för mig, men i min värld har Go-Betweens alltid varit en musikalisk konstant på nått sätt. Musik som man kan återvända till gång på gång, när allt annat känns trist och meningslöst. Idag är en sådan dag. Jag bläddrade lite på ipodden när jag skulle cykla hem från jobbet, men det var inget som dög. Jag behövde höra Robert Forster och Grant McLennan. Idag passar jag på att lyssna på "Friends of Rachel Worth" som kom 2000 och som egentligen är den enda av 2000-talets skivor som har drabbat mig. På något sätt känns det ändå tryggt, Go-Betweens har sin storhetstid bakom sig och det gör liksom inte så mycket, för ibland går det inte att lyssna på något annat.

2 Comments:

At 28/2/06 23:43, Anonymous Anonym said...

Det enda som är tråkigt med Go-Betweens är att det var Midnight Oil och inte dom som min högstadievän snöade in på.

 
At 28/2/06 23:52, Blogger Niklas said...

Oh yes, "Friends Of Rachel Worth" var verkligen överaskande bra. Så varm, mjuk och behaglig. Ibland orkar man intemed vassa kanter, och då är Go-Betweens anno -00 helt oslagbara.

 

Skicka en kommentar

<< Home