2006-03-04

It Pays To Bassmaschinchen (Embassy vs Gabriel Ananda) - Tomas Bodén

Hoppas att ni alla hade det trevligt igår, vad ni än hade för er. Själv stannade jag hemma med "It Pays To Bassmaschinchen", dansade lite försiktigt, och förberedde mig inför dagens Djurgårdspunsch. Låten är en så kallad mash-up, en genre jag var väldigt intresserad av för några år sen - och fortfarande har en gedigen mp3-samling av - men som det var ett bra tag sedan det kom något bra ur. In i bilden kommer L'amourfavoriten Tomas Bodén, som redan tidigare visat sig bemästra den svåra konsten "Embassy-remix", och nu alltså slår samman den med Gabriel Ananda och den dvalande mash-upen, för att han hade "tråkigt i studion".

Well. Jag hoppas att han har det oftare, och fortsätter vräka ut sig briljant musik i alla former. För som det är nu så är det nästan så att man vill ge honom ensamrätt på nämnda remixgenrer.

4 Comments:

At 4/3/06 19:11, Anonymous Anonym said...

var får ni alt ifrån..?

 
At 4/3/06 19:28, Blogger johan e said...

ja det undrar jag med faktiskt! jag tror jag skyller på barndomen.

 
At 4/3/06 19:30, Blogger johan said...

Elit.

 
At 7/3/06 21:58, Anonymous Anonym said...

jag har sett fler embassy-mashar på http://hype.non-standard.net/

 

Skicka en kommentar

<< Home