2006-02-16

U96 - Night in motion

Another night another dream it's always you, another vision of love that seems to be true. Jag har pådragit mig en ny sjukdom som går ut på att man får refränger av gamla eurodiscohits på hjärnan och sen måste jag titta när jag kommer hem om de verkligen är så bra som de låter inne i huvudet. Jag har blivit besviken nästan varje gång. Jag vet inte om texten ovanför är rätt men det lät så inne i mitt huvud när sjukdomen började i San Diego i höstas. Sen hörde jag den på Jack FM och den fortfarande fantastiska refrängen förstörs av en kille som kommer in och frustar typ "another night, 'nother night, a dream, a dream come true. Come true, Yeah." På bussen hem från mitt nya kontorsjobb (där internet är spärrat så man inte får blogga) i eftermiddags spelades bilder av svettiga mellanstadieungar, som dansar och vevar med armarna till Night in motion, och för första gången är jag inte besviken. Det var en underbar barndom vi hade, ibland, och att veva med armarna på ett mörkt dansgolv är fortfarande det enda de aldrig kan ta ifrån mig.

4 Comments:

At 17/2/06 09:41, Blogger johan said...

Beary's back, awright!

 
At 17/2/06 09:54, Blogger johan said...

När jag kommer ner till Skåne ska jag också posta mina bästa eurohits.

 
At 17/2/06 16:40, Blogger Dr. Bix said...

Jorå, ojrå, euro is back! For a while ...

 
At 17/2/06 19:14, Blogger Björn said...

Jag är inte bara tillbaka. Jag har också passat på att byta namn till det mer okommersiellt konventionella namnet Björn som alltid legat mig varmt om hjärtat. Alltför många misstog mig för att vara en crunkartist med en förkärlek för att åka flodbåt på Mississippi och det var ju bara det sista som kunde vara sant om jag bara någonsin fick chansen. Jag ser fram emot kanalbåten i Malmö i vår.

 

Skicka en kommentar

<< Home