2005-12-09

Talk Talk - It's My Life

Ibland händer det att jag tar mitt samhällsansvar och jobbar för brödfödan. Tyvärr innebär detta att man utsätts på reklamradions skvalande 8 timmar i sträck. Reklamradions eviga repeterande av "hits" tar död till och med de bra låtar som råkat hamna på deras spellista. Ibland händer dock något oväntat, som att man upptäcker musik man inte hört förut. När radion envisades med att spela No Doubts eländiga version av "It's My Life" tipsade min kollega Martin om Talk Talks fina variant av samma bit. Det kändes bra, och jag vill dela den känslan med er, kära läsare.

4 Comments:

At 9/12/05 20:09, Blogger Björn said...

Rolig detalj 1. Det står på den där sitemetern att jag bor på Camp Pendleton i USA.

Rolig (tråkig) detalj 2. Om det inte är mig de menar så läser de amerikanska marinerna L'amour á trois för att peppa innan de ska ut och strida loss.

 
At 9/12/05 20:14, Blogger johan e said...

Om de amerikanska marinerna lyssnar på Jens Lekman innan de ska ut och strida kommer de lägga ner vapnen och omfamna fienden istället. Det kan ju inte vara dåligt?

 
At 9/12/05 23:04, Blogger Björn said...

Det är ju i och för sig sant men efter vad jag läser i tidningarna har det inte funkat hittills. Vi får hoppas på den nya generationen som sitter och kramas på Camp Pendleton just nu.

 
At 10/12/05 11:20, Blogger johan said...

Den här har jag tänkt posta jättelänge! Grym hit!

 

Skicka en kommentar

<< Home