2005-12-10

Brooks - Roxxy (Hot Chip's Women Of The World Remix)

Idag känner jag mig lite trött på julen, och tänker lite på sommaren som gick istället. Det var ingen vidare sommar tror jag, jobbade mest. Som tur var hade jag en fin playlist i min iPod, gjord för att passa cykelturerna genom Malmös industrilandskap. Två av de mer framträdande skivorna på denna playlist var Hot Chips "Coming On Strong" och Brooks "Red Tape". De två skivorna är kanske inte så lika varandra, men jag kommer ändå förknippa dem med varandra. Varför skriver jag nu det här? Jo, jag upptäckte nyligen Hot Chips remix av Brooks "Roxxy", vilket fick mig att minnas hur jag sökt skydd från regnet under motorvägsbron med min cykel. Här har Hot Chip gjort om det ganska hårda och kantiga orginalet till en mycket snällare syntblippig variant, något som faktiskt passar bättre än vad man skulle kunna tro.

4 Comments:

At 12/12/05 05:39, Blogger Björn said...

Var försvann den konstiga bilden med en alvfot eller vad det var? Mer fotbilder!

 
At 12/12/05 13:41, Blogger johan e said...

en djräv var det ju ändå! jag hade direktlänkat bilden, så den försvann.

 
At 12/12/05 13:51, Blogger Brian said...

Shit vad jag har letat efter den här. Tack!

 
At 12/12/05 18:22, Blogger Björn said...

Då föreslår jag att du sätter in en bild på en fot. God jul Brian. Jag gillar att du har en bild som föreställer när du dricker julöl, allt för att öka stämningen. Tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home