2007-12-05

Montt Mardié - Under mitt paraply

I afton kl 21 serveras det Montt Mardié med pianist på C/O i Malmö. Jag har haft ett gott öga till honom ända sedan jag såg David Pagmar utanför Nalen när le Sport spelade en sommarnatt iklädd en t-shirt som sade "I am Montt Mardié". Kanske var det för att det verkade vist att tala om för alla att man är en briljant eller av nostalgi för att jag tidigare hade en liknande tröja som jag skrivit "Jag hejter björn" på med kladdkritor när jag gick på lekis. Jag tycker verkligen det förstnämnda i vilket fall som helst. Här är en försmak av vilken vacker vinterkväll detta kommer bli i form av den omtalade paraplyhymnen.

2 Comments:

At 8/12/07 11:47, Anonymous Anonym said...

Tack för en bra blogg! Jag har hittat ett antal låtar här som kommer följa mig genom livet ;) Keep up the good work guys!

Googlar L av nån anledning och hittar hit, internet är den bästa slumpen på jorden.

Mvh Karl-Johan

 
At 8/12/07 12:50, Blogger Björn said...

Tack Karl-Johan. Jag älskar också slumpens mystik.

 

Skicka en kommentar

<< Home