2007-09-07

Bill Wells & Maher Shalal Hash Baz - On the Beach Boys Bus

När den briljanta renässanskvinnan Victoria Bergsman spelade sin favoritmusik i P3 Pop för en månad sedan, när vi fortfarande hade några ögonblick kvar av sensommaren, spelade hon Sean Kingston, Colin Blunstone och "On the Beach Boys Bus" som till och med gör det värt att genomlida ytterliggare en kort bekantskap med zshare, bloggarnas akilleshäl tillsammans med det begränsade och lätt likriktade formatet. Jag kanske ångrar att jag inte köpte skivan "Osaka Bridge" som sången kommer från när jag såg den på en skivbörs i London i våras men jag fick ju höra den ändå till slut. Någon annan, någonstans kanske istället backar tillbaka igen till början, precis som jag, för att få höra det sköra pianot och vingliga blåsinstrumenten stillsamt leta sig ut genom lägenheten, mot morgondimman där borta i staden.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home