2007-09-01

Caribou - Melody Day

Så fort någon nämner Beach Boys tillsammans med ett absolut modernt band som Caribou anar jag att det kommer vara det bästa jag hört sedan jag lyssnade på Prefab Sprout senast. Det var så den här gången också och jag är, för ovanlighetens skull, tacksam att alla musikrecensenter skrivit exakt samma sak så det var omöjligt att upptäcka eftersom jag ägnade den tidigare delen av dagen åt att se om jag tycker om Tommy Körberg med Radiosymfonikerna eller inte. Resultatet blev för övrigt inte förutom i de mest uppskruvat teatraliska numren där Tommy går på som en ömsom smeksamt viskande, ömsom rytande varg. Om Brian Wilson varit verkligt galen hade han med största sannolikhet antingen tvingat sina bröder att spela in något så storslaget, ibland lite påfrestande men oftast underbart som Caribous "Andorra", eller låst in dem i ett rum där Tommy Körberg ständigt släpar sig igenom "Fattig bonddräng".

1 Comments:

At 7/9/07 02:02, Blogger Unknown said...

TEMAZO!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home