2007-01-05

Jeanne Cherhal - Canicule

Årsbästalistorna är en nyårstradition som sällan är särskilt spännande eller inspirerande. Inga överraskningar, bara självklarheter. Jag vill dock här passa på att uppmärksamma er på att ni inte helt ska ge upp hoppet om genren. Förra årets mesta ipodföljeslagare var utan tvekan Björn Berglunds topp 100 (!) lista över 2005 års bästa låtar, och minnesgoda läsare minns kanske att jag postat en hel del låtar därifrån här. 2007 kommer inte bli sämre, för Björn har satt samman en fantastisk topplista även i år. Den här gången kan ni läsa hela listan på ondskans blogg, så det är bara att logga in på ert favoritfildelarnätverk och börja beta av. En av mina första favoriter bland de nya bekantskaperna är Jeanne Cherhal. En för mig helt okänd artist, och så fortsätter det, listan är fylld av för mig okända pärlor.

2 Comments:

At 8/1/07 01:22, Anonymous Anonym said...

Det här var verkligen helt fantastiskt roligt att läsa. Verkligen. Gjorde allt arbete med den värd det.

Roligt att Jeanne Cherhal uppskattades också, låten kommer från Inrockuptibles "Made in France"-samling någon gång under tidig höst, och är faktiskt den enda jag hittills hört från skivan "L'eau". Trots att jag tycker om dess omslagets "Nevermind"-lek väldigt mycket.

Sen kan jag kanske fresta med att säga att det faktiskt finns en lista från 2004 också. Om intresse finnes så ska det nog gå att skaka fram den med...

//Björn

 
At 10/1/07 00:35, Blogger l'amour à trois said...

åh fresta oss gärna! klart vi är intresserade.

 

Skicka en kommentar

<< Home