2006-09-27

Le Sport - Lovetrain in King´s Cross (by dj. C)

"All good things must come to an end. It's been two years and it has been so much fun but now, as leaves begin to fall, it is time to say good bye. Since we started we have always put everything we had into our music and to everyone who downloaded it, bought it or enjoyed it at our shows, we'd like to say thank you so much. we've loved every second of it."

Jag kommer ihåg första gången jag hörde Tell no one about tonight. Det var i konsumbutiken vid Hornstull via Alberts mobiltelefon och jag var övertygad om att de var det finaste Italien någonsin hade lärt upp, uppvuxna bredvid catwalks i Milano, kisandes mot medelhavssol om sommaren och stjärnor om vilda nätter vid innerstadens takpooler. I själva verket var de två stockholmskt tjusiga, unga män som stal min sommar för att jag lät dem och förgyllde den efterföljande vintern. Aldrig har staccatoartade housepianon känts mer upplyftande, aldrig kommer de göra det. Givetvis är det som mest klädsamt att avsluta med en av deras bästa så att saknaden lever kvar och glöder i takt med höstlövens skiftningar. Le Sport är upplösta, länge leve Le Sport.

2 Comments:

At 29/9/06 11:31, Anonymous Anonym said...

Björn. Du skriver så fantastiskt bra om musik. Låtar får nytt värde efter att ha läst dina texter om dem, som i detta fall om Tell No One About Tonight. Tack.

 
At 29/9/06 17:00, Blogger Björn said...

Det var det finaste någon sagt till mig på länge. Tack så mycket Maria.

 

Skicka en kommentar

<< Home