2006-09-19

Sanna Fischer - Coming Down


Sanna Fischer är en fantastisk vokalissa, en ännu svalare Sarah Cracknell, en glödande glowstick satt i ett cocktailglas och det är givetvis inte oväntat att det blir så vackert när hennes röst beblandar sig med de vällödda kretskortens symfoni. Det kunde varit en sång i Mr Suitcases katalog men känns samtidigt som en mer dämpad och logisk fortsättning som gjord för att ackompanjera avsked på flygplatser, nattliga bilfärder eller min karensdag som jag tillbringar vid fönstret över storköpets lastintag. Jag önskar att chaufförerna utanför också kunde höra så att deras vardag, liksom min, blir finare i sällskap med Fröken Fischer och flygplansbasens lätta dissonans.

5 Comments:

At 21/9/06 14:50, Blogger Àngel 'Soulbizarre' said...

ouf! cassavetes!

 
At 22/9/06 14:23, Anonymous Anonym said...

Det var verkligen inte min mening att trampa i klaveret genom att säga "N.M" i stället för Nicolas Makelberge. Jag trodde i min inskränkthet att kopplingen var obvious.

Love är en fantastisk avslutning. Baywatch-trummorna som inleder tillsammans med skrivmaskinspepprandet skapar en delikat ljudbild.

 
At 22/9/06 14:37, Anonymous Anonym said...

jag måste bara fråga vad den föregående kommentaren hänför sig till för diskussion??

 
At 22/9/06 16:44, Blogger johan said...

Anonym, jag tror inte att du trampade i klaveret inte, men kan du inte skaffa dig ett alias för att underlätta diskussion?
Kommentaren ovan misstänker jag rör sig om något ur mitt förflutna som en gammal vän (dock vet jag ej helt vilken) vill göra sin närvaro gällande via, fast ärligt talat så är jag också nyfiken och undrar lite över vad som verkligen åsyftas.

 
At 22/9/06 17:18, Blogger Björn said...

Jo, det var så att jag inte kopplade var N.M var häromsistens när Ms/mr A skrev det i en kommentar så jag raljerade lite över det men nu när jag fattar håller jag med. Det är en finfin skiva och jag tycker inte det var ett klavertramp för förvirring är en rätt härlig känsla. Jag känner enbart tacksamhet.

Jag föreslår att ditt nya namn kan vara Herr/fru Inkognito. Vad tycker du själv? Lika hemligt men ändå lite mer personligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home