2006-09-22

Peter Bjorn & John - Young Folks (Punks Jump Up Special Disco Mix)

Lund. Staden som alla lämnade. Det är underbart brittsommarväder. Det paraderar förbi Sartorialister i matchande shortsdräkter. Det är med tillförsikt jag tänker på hur vi på L'amour har så många briljanta helger att svepa in den annalkande hösten med framöver.

Ibland dröjer det väldigt länge innan vi skriver om den där låten som var så fräsch när den hittades. Ganska ofta i mitt eget fall, men jag föredrar ändå det framför det förhastade. Ibland lämnar vi det/den och går vidare, men jag vill ändå ge Punks Jump Up-mixen på Peter, Björns och Johns duettvissel en parentes i kanonskrivningen innan den sista pusten av sommaren tynar ut med höstvinden. Det känns passande i sammanhanget, då mången flickor och pojkar på utflykt till Djurgården har sjungit falskt på den tillsammans i körer och jag lyssnat på dem genom mitt öppna fönster mot världen, tryggt förtöjd i min sängkammare med Churchills memoarer, och drömt om de kommande helgkvällar och nätter som vi ska spendera i dj-båset med punkdiscoedits i ljudsystemet och leende ansikten på dansgolvet.

Den här helgen blir nog den allra intensivaste. Det börjar om några timmar på Heavenly, där vi tillsammans med My Darling You, The Mexicos och Disco Belle ska göra vårt bästa för att under storstadshamnens vita tältdukar framkalla en känsla av Ibiza, det där i sommar så populära baleariska. Imorgon, lördag, åker sedan alla kvällens medverkande tillsammans med Heavenly på vidare turné till Lund där det vankas konserter och klubbhits på Stortorget (22-24) och technopopgädda på Smålands (22-02). Det blir kärlek, dans och vissel. Helst med Punks Jump Up, men kanske även i Tomas Andersson-mixen. Helgerna framöver? Dom tar vi sen.

2 Comments:

At 22/9/06 18:38, Blogger Björn said...

Fint. Jag har kommit på att jag gillar Amsterdam också i sin taktfasta enkelhet. Vi ses i helgen alla professionella klubbkids. http://www.box.net/public/uptpo7t8xj

 
At 23/9/06 15:35, Anonymous Anonym said...

Inkognito kan jag för all del kallas. Anledningen till att mina steg är reserverade och kryptiska, är att jag inte vill att det ska handla om mig på något sätt.

Jag gillar er.

/Inkognito

 

Skicka en kommentar

<< Home