2006-05-06

Junior Boys - Like A Child

Junior Boysskivan som jag längtade efter för ett tag sedan verkar fortfarande inte ha dykt upp, förutom den här låten då, som mest gjorde mig nervös när jag hörde den första gången. Den inledande synthslingan är ju skönt påträngande och lovar stordåd, men sen händer inte så mycket. "Like A Child" blev liggande på min hårddisk utan att jag funderade så mycket mer på det, saker som Mr. Suitcase's discobelleremix kändes mycket bättre för stunden.
I morse började jag dock tänka på Junior Boys igen, och idag känns kombinationen av den blippiga synthen och den lite släpiga rytmen ganska bra faktiskt. Det kommer bli bra det här.

4 Comments:

At 6/5/06 11:24, Blogger Björn said...

Fantastisk bild Johan och så lik mig när jag steg upp i Göteborg i morse. Den korta tillvaron här är som vanligt fantastisk. Gamla vänner och allt det. Hoppas det är lika fint för alla er andra var ni än befinner er.

 
At 6/5/06 12:44, Blogger Björn said...

...en sak till. Här kan man titta på Johan Jacobssons video till Billys Oscar de la Renta. YouTube är en bra grej: http://www.youtube.com/watch?v=363EXE78jS4

 
At 6/5/06 19:19, Blogger Björn said...

Måste bara tipsa om en sak till: Always med Erasure är en av mina bästa sånger från barndomen men efter att ha sett videon till den, som någon clitspit tipsade om, väcktes kärleken till liv igen. Japanska dräkter, monster, prinsessor, träd! Vad mer kan man önska sig?

http://www.youtube.com/watch?v=Sj-hmxiFZEg&search=erasure%20always

 
At 10/5/06 10:10, Anonymous Anonym said...

Varför tveka, låten är ju ett unikum. Händer väldigt mycket i den, tycker jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home