2006-04-17

Ms John Soda - Hands

Varje gång jag är på väg till min barndomsstad, Linköping, har jag ångest för att komma tillbaka till vanligheten, det likriktiga utbudet av saker att hitta på och påminnelserna om allt som hände där under ungdomsåren. Både fin nostalgi och jobbiga minnen i och för sig. Ändå känner jag mig sorgsen varje gång jag ska åka hem eftersom några av mina finaste vänner också varit hemma. Jag glömmer nog bort det ibland när jag är på väg dit. En helg där man dansat utklädd till tant, scout, viking och badvakt, besökt slott och spelat vevgrammofon är inte så dålig. Om det är någons händer som förtjänar att hållas idag så är det verkligen de här vännernas.

Ms John Soda är några tyskar som både gillar att åka skridskor, spela i Wien imorgon och göra skivor som heter "Notes and the like" på Morr Music där även tidigare omskrivna Electric President har sitt hem.

5 Comments:

At 18/4/06 07:28, Blogger Chris said...

jag bor här. herre, jag bor, bor, här. och som det gnager.

 
At 18/4/06 21:42, Anonymous Anonym said...

Första skivan: Melodisk, jättebra.
Nya skivan: Inga melodier, tråkig.

Tycker jag. Tyvärr.

Iaf, tack för en bra blogg!

 
At 19/4/06 06:57, Blogger Björn said...

Hej. Jag är också lite besviken på vissa av låtarna men jag tycker verkligen Hands är fantastisk.

 
At 19/4/06 20:14, Anonymous Anonym said...

Tack för tipset om detta fantastiska band! Jag har fallit handlöst!

 
At 26/4/06 10:42, Blogger johan said...

Vi har faktiskt aldrig skrivit något om Electric President tror jag. Fast vi borde ha gjort det...

 

Skicka en kommentar

<< Home