2006-04-22

Pikko - Hide and seek


Jag tänkte sätta en bild på tårarna som kom när jag hörde den här sången i morse men de syntes inte så bra på bilden så ni får se det magnifika omslaget istället. Oh Pikko! Vi spelade skivor på Metro i Malmö igår och någonstans mot slutet, i närheten av Alla har glömt med Towa Carson, fick jag en cd-r av en stilig ung man och en lika förtjusande tjej. Vi tror det var Pikko. Jag vet att jag älskar dem. Jag kan ärligt säga att det här är en av de bästa sångerna jag skrivit om på L'amour a trois och kanske en av de finaste jag någonsin hört. Tårarna är ett bevis på det.

"we are pikko we really like things that are somewhat broken, busted or rough and still very beautiful we are one dancer that sings and a tall guy with a tiny syntheziser and we're in to romantic stuff we're kind of tired of trademark pop, gangsta rap, and boring superficial career conceptual shit we'd rather dance and cry and smile and kiss our age combined is 50 we hope u like us to..."

Jag vill också bara dansa, gråta, pussas och le omvartannat tillsammans med den skira rösten och bitterljuva melodin och ja Pikko, herregud vad jag tycker om er.

17 Comments:

At 22/4/06 16:44, Anonymous Anonym said...

Mycket trevligt. Var kan man hitta mer? Har de någon hemsida?

 
At 22/4/06 17:14, Blogger johan e said...

strålande! fint att du fick med towa också.

 
At 22/4/06 18:27, Blogger Henrik Lundström said...

Åh, "alla har glömt"! Min favvo-towa!

 
At 22/4/06 19:36, Blogger Björn said...

På skivan står bara deras adress till My Space som ni kommer till om man klickar på Pikko i texten. Det verkar som att hide and seek är den sången som finns just nu. Alla har glömt är ju tidernas bästa schlager. Skulle alla låtar vara så bra skulle jag kanske börja titta på festivalen.

 
At 23/4/06 01:45, Anonymous Anonym said...

Alla har glömt finns även i en väldigt trevlig version av gruppen [ingenting]

 
At 23/4/06 09:26, Anonymous Anonym said...

Väldigt vackert, och på något sätt mycket hångelvänligt. Tack för det. :-)

 
At 23/4/06 10:40, Blogger Björn said...

Jag tycker också mycket om Ingentings version av "Alla har glömt":

http://download.yousendit.com/D186359B2A60A28D

 
At 23/4/06 10:47, Blogger Björn said...

Förresten Mattias, ge Anders en kram för jag tror att Anders som har Populär är den Anders jag känner från Göteborg som brukade jobba på Andra Långgatans skivhandel. Saknar Göteborg lite givetvis.

 
At 23/4/06 20:19, Blogger johan said...

Man önskar att man varit där.
Lyckas inte ens ladda hem låten.

 
At 23/4/06 21:31, Blogger Björn said...

Jag önskar också att du varit där. Jag testade precis och det verkar fungera att ladda hem sången. De har nog inte så bra koppar i ledningarna i England bara.

 
At 24/4/06 12:11, Anonymous Anonym said...

Vackert! Kärlek. Vill ha mer!

 
At 24/4/06 23:32, Anonymous Anonym said...

kära l´amour à trois!

tack för fantastisk dans på tokyo rose i fredags. ni är hjärtligt välkomna till buddha lounge då tokyo rose och margret attladottir spelar disco natten lång.

om inte annat ses vi på lördag hälsar emilia ( tokyo rose)

 
At 24/4/06 23:33, Anonymous Anonym said...

obs! dag för dansen är 30 april.

 
At 24/4/06 23:53, Blogger Björn said...

Aha, tack för dansen själva! Jag tänkte att jag skulle tycka om Tokyo Rose när vi såg affischerna och det var helt rätt. Trodde aldrig jag skulle bli glad av Lili och Susie men just då kändes det briljant.

 
At 25/4/06 22:20, Anonymous Anonym said...

gud så bra! vi älskar själva lili och susie. det får oss att tänka på barndomens lyckliga dagar. vad blir det för dans på lördag?

 
At 26/4/06 00:35, Blogger johan said...

Musikmässigt blir det mjukistechno, lyxelektronik och sofistopop. Dansmässigt kommer vi köra discodansen, huligandansen, kycklingdansen, norrmannen och vår specialitet - bebisdansen (på efterfrågan). Vi ses på lördag, och söndag.

 
At 27/4/06 18:24, Blogger Björn said...

Jag vågade inte göra bebisdansen i Lund igår för jag tänkte att de säkert tror att jag är studentikos när jag i själva verket bara är en förstklassig dansör. Strutta runt planlöst med en ölflaska i handen och skrika jävla pretto till Kissing Mirrors...det är höjden av studentikost. Käre akademiker, pretentiöst betyder att vilja komma någon vart och det är alltså coolt.

Det var en fin afton i alla fall. Givetvis med Pikko som sista sång (eller näst sista för Radio Dept fick vara med lite också så att alla skulle hinna hångla lite).

 

Skicka en kommentar

<< Home