2006-05-03

France Gall - Cinq Minutes d'amour

Jag uppfattar nog överdrivet mycket fin musik som bitterljuv eftersom min nostalgiska sida blir väldigt stark i sällskap med toner. Nostalgi för mig är ofta bitter, som den gången du kom på att kärleken lurat dig eller ljuv, som gången en vän spelade trombon för dig i parken en solig födelsedag. Allt det där blandas ju i minnena. Den senaste veckan har mitt liv varit i sanning bitterljuvt men det har verkligen varit ok för varje liten bitter sekund har France Gall nynnat "det blir sommar nästa vecka" i mitt öra och alla ljuva ögonblick har jag spenderat med samma France, leendes i kapp när vi tillsammans förstår att det alltid ordnar sig. Idag visade det sig ju att vi hade rätt. Det är vår igen.

3 Comments:

At 4/5/06 12:42, Blogger tobias said...

France Gall är världens vackraste. Jag uppskattar att se att andra också förstår det! <3

 
At 4/5/06 21:15, Blogger CV said...

Snyggt att väva ihop en låt med något annat. Har försökt det några gånger med mindre lyckat resultat. Nu blev jag inspirerad och ska försöka framöver.
RS
kulturbloggen.com

 
At 5/5/06 06:52, Blogger Björn said...

France Gall är en av världens vackraste. Har fortfarande sången på hjärnan och kommer ha det hela vägen till Göteborg. Är det någon som har några bra tips på intressanta saker som händer i bullarnas stad i helgen?

Den italianska versionen är verkligen också trevlig men på något vis är den franska ännu större. Jag tror den har lite, lite mer rymd blandat med stuns.

 

Skicka en kommentar

<< Home