2006-05-05

Telex - How Do You Dance (m83 Remix)

Det kanske är dags att skriva något om i lördags? Det kanske är dags att skriva något överhuvudtaget? Vår minst aktiva vecka hittills skyller vi på vår vurm för våren. Jag har varit upptagen med att studera knopparna på träden utanför huset och hur de så snabbt växer sig starkare, efter att ha varit nedbrutna så länge av den kvardröjande istiden. De får mig att fundera på om inte jag också, nästa gång vintern tilldrar sig, borde gå i ide. För när man ligger på kallbadhuset i 23 graders värme och tror sig ha funnit en annan planet, eller åtminstone ha lämnat staden och landet för att allt känns så mycket bättre, så förstår man inte hur man stod ut med mörkret. (Det enkla svaret kanske är att man inte gjorde det...?)

I lördags trädde sig i alla fall de fina ögonblicken som pärlor på halsbandet hos en Montmartremånglare. Kopias spelning var den självklara höjdpunkten, det var så bra att jag knappt visste vad jag skulle ta mig till. Andra favoritögonblick är precis då folk började dyka ner i källaren och myste i sofforna längs väggen och stod vid hörnen och pratade, omgivna av projektioner och ljusslingor. Alla såg ut att ha det så trevligt och alla såg ut som våra vänner. Eller senare på kvällen då jag försökte ta en svängom ut i luften, men inte lyckades för att det var så knökat med folk i trappen som försökte ta sig ner i klubblokalen. Eller den fine äldre mannen som upprepade gånger frågade efter var man kunde få tag på musiken vi spelade, om den fanns att köpa på cd. Som vi i den futuristiska Pompidou-restaurangen hösten för längesen.

Det enda som dödade dansgolvet på hela kvällen var då en låt hackade i cd-spelaren och då jag spelade m83s How Do You Dance-remix. Det första logiskt, det andra obegripligt. Så, för att i framtiden öka förståelsen, har ni den här igen.

(Ikväll har vi fixat projektionerna till Crush, där det firas 2-årsjubileum och Gentle Touch spelar live. Vi kanske ses där.)

8 Comments:

At 5/5/06 14:42, Anonymous Anonym said...

Cute advertisement!
http://desbmx.rr.nu/

 
At 5/5/06 15:51, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 5/5/06 16:38, Anonymous Anonym said...

Den borttagna kommentaren finns istället att läsa här:

www.bedroomrec.com

Mvh,

Jonas Wååg

 
At 5/5/06 16:42, Blogger johan e said...

hej jonas! jag tog bort kommentaren eftersom jag inte tycker att ditt brev har hamnat rätt på kommentarerna till den här bloggen. Jag förstår att du vill komma till tals, men vad har det med oss att göra egentligen?

 
At 5/5/06 16:51, Anonymous Anonym said...

hej johan! jag är ledsen om jag använde er fina blogg som ett plakat men frustrationen var stor när billy inte själv ville publicera min förklaring/sanningen på sin blogg. hade det inte handlat om en ren lögn hade jag aldrig blivit så desperat att jag lade ut mitt svar här. förlåt

jonas wååg

 
At 5/5/06 21:10, Blogger johan said...

Det enda som står på Bedroomsidan nu är:

"Last night looked so good
Felt like crying, felt like crying
Last night though you looked so old
I felt like smiling, smiling while I'm dying"

?

 
At 5/5/06 21:16, Blogger johan said...

Ok. Såg precis att all info står på Billys blogg. www.bomben.se/bass

 
At 6/5/06 15:48, Anonymous Anonym said...

det som står på bedroomsidan nu har vad jag förstår inget med billy att göra. den texten fanns där innan också.

 

Skicka en kommentar

<< Home