2006-04-26

Action Biker - La Conjugaison Pour Tous

Sist jag såg Action Biker på Smålands var nog våren 2003, efter att Joakim tipsat mig och jag dragit med mig ett följe. Det var en charmerande spelning för alla oss som hade smak nog att inse det - men det känns som om det var evigheter sedan - före elektroniken på allvar lyckats ta sig in i folkhemmen, men väl efter att den långsamt börjat göra sig påmind i en del medvetanden (den hade ju trots allt haft nästan 30 år på sig i popmusikformen).

Ikväll av till Smålands igen, både för mig, L'amour à trois, samt för Sarah Nyberg Pergament och de övriga kända namnen i Kissing Mirrors och deras följe. Det ska bli riktigt trevligt. "Sandy Edwards" är antagligen den största hitten i Action Bikers laptop, då som nu, men frankofilen i mig älskar möjligheten att kunna dansa lite samtidigt som jag övar mig på de franska verben, så "La conjugaison pour tous" blir dubbad huvudlåt istället. Fransklektionerna hade varit så mycket uthärdligare om man fått inleda lektionerna med att sjunga med till den ljuvligt svängiga elektroniska klaviaturen i den här sången.

(Vi har några gästlisteplatser över, så maila L'amourmailen (lamouratrois at gmail com) om ni inte har studentleg eller vill använda era pengar till att köpa en drink till oss istället. Jag inser att det här är lite i sista minuten, men vi kollar mailen tills 21 och ringer er med bekräftelse om ni uppger ert telefonnummer. Förresten så anordnar vår vän Douglas/Kopia en konsert med Kissing Mirrors på Nya Tröls i Malmö, 21.00 i Malmö imorgon torsdag, för alla er som inte har möjlighet att gå ikväll, eller vill se dem igen. Jag vill även gärna påminna om att ni inte ska boka upp er för något annat än L'amour Pour Toi på lördag. Det är vår första egna klubb tillsammans, Kopia spelar live, och vi ger er den bästa musiken till projektioner och Björns danslektioner.)

8 Comments:

At 27/4/06 16:53, Anonymous Anonym said...

om ni spela whigfield på lördag ska jag göra den japanska dansen och vli uberglad.

kyssar

 
At 27/4/06 16:54, Anonymous Anonym said...

spelar och bli ska det stå. bye emilia

 
At 27/4/06 18:15, Blogger Björn said...

Har tokyoflickorna möjligen "When I think of you" med just Whigfield? Jag har för mig att den är finfin. JAg vill ju inte uppmuntra till olagligheter (eller jo ibland) men skicka den till lamourmailen och jag blir mycket lycklig.

 
At 27/4/06 22:11, Anonymous Anonym said...

vet icke, ska kolla på lagret. annars är sexy eyes en hit väl värd att nämna.

 
At 27/4/06 22:49, Blogger Björn said...

Uppnappat och roligt:

[Marvelous M] ni har ju inte en aning om vad ni snackar om, ska jag säga vad som är the shit ok? T.A.T.U - Frien or Foe (synthwulf born again anthem mix)
[Marvelous M] sjukt bra
[la planete sauvage] nä r kelly - trapped in the closet chapter 1
[Marvelous M] ok nu tycker jag inte man ska namedroppa för mycket här, det kanske finns mp3 bloggare som lurkar i närheten
[la planete sauvage] gud va hemskt
[la planete sauvage] äsch för ny musik förövrigt! i helgen ska jag nästana bara spela gammal musik-!_
[lars blek] jag med!
[la planete sauvage] misfits?
[la planete sauvage] :-)
[Marvelous M] ja dom är på gång nu så här års på vårkanten, hormonerna gör att mp3 bloggare blir extra brunstiga och måste lägga upp extra mycket electropop
[Someday Man] ny musik är så konstig liksom
[Marvelous M] parningssäsongen för mp3 bloggare är vanligtvis mellan maj och oktober, varmsäsong är gynnsam
[la planete sauvage] albin du borde allvarligt ta och komm på lördag!
[la planete sauvage] grym musik mellan 20 och 04!
[kevin costner] man kan nästan höra parningslätena vagt i form av häftiga laserpistoler.

 
At 3/5/06 21:32, Anonymous Anonym said...

Il y a pourtant une erreur : "conjugation" n'est pas français ; on écrira plutôt "conjugaison".

 
At 3/5/06 22:35, Blogger johan said...

Ah, je suis désolé. Vous avez raison - c'est conjugaison. Merci!

 
At 31/5/06 20:50, Blogger JK++ said...

min favorit var alltid "the perfect job".

 

Skicka en kommentar

<< Home