2006-04-06

The Postal Service - Such Great Heights (Remix by John Tejada)

Jag sköt på Parisresan lite. Det blir Berlin över helgen istället, Göteborg till påsken, och London direkt efter det. Det blir fint med lite miljöombyte. Jag tror dock att jag tar med mig min längtan efter mer Postal Service på bussen, tågen och flygplanen, samt delar med mig av den till er på det här viset:

Nedan följer några mixskatter som innefattar världens bästa postverk. Den bästa är TPS egen remix på "Do You Realize?" (Flaming Lips - Do You Realize? (The Postal Service Remix)), som faktiskt är ännu bättre än originalet. Men John Tejadas vackra version av "Such Great Heights (The Postal Service - Such Great Heights (Remix by John Tejada)) är nyare för mig, speglar mina egna känslor av saknad efter bandet musikaliskt mest precist och får därmed äran av att bära rubriken.

Bara grejen att få idén att klä Nina Simone i elektronisk kostym (Nina Simone - Little Girl Blue (Postal Service Remix))är pretentiös på det briljanta viset, och utförandet är överraskande fint. Feists "Mushaboom" har vi postat Mockys mix av tidigare. Tps version (Feist - Mushaboom (Postal Service Remix) är bättre än både originalet och den mixen.

Nu tar jag semester från både Malmö och musikspridandet. De som läser hela texten och laddar ner alla fyra låtarna får gärna skriva det i kommentarerna, så skriver jag upp er på min icke-fiende-lista.

12 Comments:

At 7/4/06 00:41, Blogger Niklas Alicki said...

Det här är rena samhällstjänsten som denna postning bjuder på. Bland det bästa TPS gjort ligger utanför albumet. Jag menar, Nina Simone remixen är som en gåva från himmelen. Jag spenderade många sena sommarnätter förra året med den låten. John Tejada återupptäckte jag så sent som förra veckan igen (när jag läste om hans nya skiva). Åhh, nu ska jag sitta uppe hela natten och lyssna igenom allt postal service gjort igen. Tack!

 
At 7/4/06 01:32, Anonymous Anonym said...

Wow! Vad tjocka grejer! Får väl kanske ta och erkänna att jag faktiskt inte hört något alls från TPS förutom plattan, som jag mer eller mindre lyssnade sönder när den kom. Nu känner jag mig som jag gjort så många gånger förut; jag behöver aldrig mer skaffa mig någon mer musik, nu har jag allt! (dock bevisas det ju alltid att man har fel) Tack så länge! :)

 
At 7/4/06 01:58, Blogger Le Sport said...

stort tack!
ses i Malmö snart.
/Fredrik

 
At 7/4/06 10:04, Blogger Join Our Blog! said...

Eh... Jag hade alla låtar förutom Do You Realize sedan tidigare. Jättebra.

Men... För att få hamna på din lista så laddar jag ner dem ändå. Och jag har läst hela texten.


Jens / www.JoinOurClub.tk

 
At 7/4/06 11:00, Blogger Johan B said...

Pa den tiden da house skulle vara djup och inte poppig gjorde MAW en underbar remix pa "See line woman". En underbar djup basgang och sa Ninas grova rost ovanpa den.

 
At 7/4/06 11:00, Blogger Johan B said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 7/4/06 12:36, Blogger munkiz said...

Tack för all underbar musik! Varje gång är det samma lycka.

 
At 7/4/06 13:00, Blogger martin said...

tankar flaming lips-remixen för resten har jag hört, men tackar så mycket ska ni ha! visste inte att de remixat FL!

btw, nysnickrad remix på the light bulb project i min blogg! :)

xx martin

 
At 8/4/06 04:40, Anonymous Anonym said...

Masters at work-mixen är en av mina absoluta favoritlåtar. House ska fortfarande vara djup. Iaf i mina skivbackar.

 
At 8/4/06 04:47, Anonymous Anonym said...

...Och sen gjorde ju Huskatten en remix av Sinnerman till den andra Verve Remixed-plattan, som inte heller är speciellt dum.

 
At 11/4/06 23:09, Blogger johan said...

Kom hem från Berlin och blev glad över allt ni skrivit. 1138 pers har laddat ner låten nu enligt Zshare, men det är bara statistik, låtlangning. Kommentarerna däremot var presenter för själen. Särskilt Niklas om att det var "rena samhällstjänsten" - den har legat och värmt i magen hela dagen. Låtarna blir ju inte direkt sämre med tiden, eller era kommentarer, heller. Betrakta er alla som icke-fiender, och fortsätt göra bra grejer (det syftar på att ni alla som skrev själva driver bra saker i goda syften, vilket jag tror säger rätt mycket om att ta och ge)!

 
At 17/4/06 13:01, Anonymous Anonym said...

Igår kom jag hem från Chamonix. Utan John Tejadas remix på such great heights skulle min resa inte ha varit den samma. Har lyssnat på den och tittat ut genom bussfönstret mitt i natten och bara försvunnit. Nu är den förevigt sammankopplad med min resa. Tack för det!

 

Skicka en kommentar

<< Home