2006-04-02

Coldplay - Clocks (Röyksopp's Trembling Heart Remix)

Det är Röyksoppmix-dagar här på L'amour. Den här heter "Trembling Heart remix", och är en gungande vacker elektronisk bas- och diskantmatta över herr Paltrows sköra stämma (som i den här versionen för första gången någonsin påminner lite om Ian Curtis). Det är nästan lika fint som Lu Conts plastikkirurgi på Gwen Stefani.

(Förresten tänkte jag åka till Paris snart igen. Är det någon som bor där som kan tänka sig en snyltgäst? Jag är inget vidare på hushållsarbete, men kan om inte annat leka dj med iPoden i er lägenhet.)

7 Comments:

At 3/4/06 00:23, Anonymous Anonym said...

Tyvär bor jag inte i Paris utan i Avesta (där TAIC kommer ifrån, ni vet.)Men jag älskar era uppladdningar. Ni gjorde mina fyra månader i Nya Zeeland och Australien uthärdliga, ni var källan nr.1 till bra ny musik. Så du får gjärna komma hit i stället.
Själv heter jag Johan Sjögren (1 2 Many). Jag var med på Euro-Xmas förra året.
Très l'amour a toi!

 
At 3/4/06 11:14, Blogger johan said...

Johan, tack så mycket! Det finns ingen bättre känsla än av att veta att man har gjort lite nytta. Jag är avundsjuk på dina fyra månader i Oceanien, men lita på att jag svänger förbi dig om jag någonsin åker förbi Avesta. Gillade ditt bidrag på Euro Xmas. L'amour pour toi!

(Någon mer jag kan bo hos förresten om jag är ute och reser?)

 
At 3/4/06 12:37, Blogger Johan B said...

Om du reser till Lilla Essingen i sommar far du bo hos mig. Om jag kommit hem fran London da men det skall jag nog fixa.

 
At 3/4/06 22:52, Anonymous Anonym said...

Är monsieur Jacques plastikkirurgi på Gwen nåt ni lagt ut? Eller får man fixa det på annat håll?

 
At 4/4/06 00:08, Blogger johan e said...

anonymous: man kan söka på bloggen.

 
At 4/4/06 00:34, Blogger johan said...

What you waiting for är det som jacques lu cont har remixat. Tror vi la ut den i, hmm, januari?
Orkar inte kolla själv, men säg till om filen inte ligger kvar så ska vi nog kunna fixa upp den.
johan e blir bitsk när han slitit på lager!

 
At 4/4/06 18:26, Blogger Björn said...

1 2 Many låten var ju hur bra som helst. Har ni gjort någonting mer sedan dess?

 

Skicka en kommentar

<< Home