2006-03-17

Tommy February 6 - Kiss one more time

Det har inte hänt så mycket med Tommy February 6, vad jag vet, sedan singeln "Lonely in Gorgeous" kom 2005 och det är ju synd eftersom öronen aldrig får nog av att bada i japansk sockervadd. När jag hörde "Kiss one more time" första gången kändes det som en sån typisk låt jag älskar en vecka och sen glömmer bort, men så blev det inte. Syntbasarna och texten, om att inte vilja att klubbkvällen i Tokyo ska ta slut innan den man är förälskad i anländer, har hängt sig kvar som en liten rosa såpbubbla i mitt sinne.

Om det är någon som är kär i oss, och väntar på att vi ska komma innan kvällen är slut, så är det smartast att gå till Indigo på Blekingska Nationen i Lund för då behöver man inte vänta förgäves.

(Om någon skåning tycker om japanska hits så är det 00-e på Panora i Malmö imorgon, lördag. De utlovar "happii kitsch pop and dance dance" så det blir säkert fint.)

2 Comments:

At 18/3/06 17:26, Anonymous Anonym said...

åh söt!

ps. har ni hört eric kupper-mixen av saint etiennes "stars above us" ? jättejättefin. ds.

 
At 19/3/06 17:07, Blogger Björn said...

Ja Björn. Jag håller med, den är verkligen en riktigt strålande hit. Jag måste lyssna på den nu direkt. Saint Etienne alltså...det är himmelen.

 

Skicka en kommentar

<< Home