2006-03-06

Etienne Daho - Ideal

Förutom "La Baie", som är Neil Tennants Dahobidrag på hans "Back To Mine"-skiva, har jag inte haft någon speciell relation till den här fransmannen tills i eftermiddags. Jag lyssnade igenom en del av Etienne Dahos katalog idag när jag kom hem eftersom den tidigare nämnda sången är väldigt fin och Neil Tennants råd brukar vara värda att följa.

Gömt bland italoaktiga 80-talshits (ganska bra) och urvattnade schlagers (mindre bra) fanns den här storslagna pärlan som går ut på att Etienne försöker vinna ditt hjärta genom 4 minuters stråkexplosioner, körer som är uppe och leker i himlen och rösten. Den tävlar med Jon Marshs värme och melodier i "Let's come together", "Deliver me" eller någon annan av Beloveds örhängen. Allt det här funkar verkligen på mig. Jag är fortfarande salig och har nog lyssnat på Ideal 10 gånger bara den här eftermiddagen.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home