2006-03-21

Nicolas Makelberge - So Young (Peter Aries remix)

Peter Aries tar en av Nicolas Makelberges bästa låtar och gör om den till precis sådan där skärande melodisk, glitchande öronmoselektronik (med vocoder och allt!) som vi gillar. Vi fick den här i mailen av Johan Tuvesson, ena halvan Nicolas Makelberge (ingen har sett den andra halvan, men alla känner någon som har gått i samma skola som honom), som inte visste vad han skulle göra av den. Att han överhuvudtaget då tänkte på oss finner jag väldigt fint, och föranleder några ord till alla dem skrivit om oss eller skickat trevliga mail, med låtar, tips eller beröm. Ni får allt att kännas så mycket bättre, som att vi faktiskt har något slags betydelse. Vi samlar ihop allla snälla hörsäganden i våra hjärtans innersta skrymslen och vårdar dem ömt, ty sådan bekräftelse, givmildhet, behövs i den här världen. För om vi åtminstone har förgyllt en liten stund av någons tillvaro med den där låten som översköljer ens bekymmer, lurar en att tro att vi lever i den bästa av världar och känns större än livet i några minuter, så är allt så värt det.

8 Comments:

At 22/3/06 11:16, Blogger Johan B said...

Det har var fint.

Nu nar jag laser "The way we wore" (Las den!!) och lar mig mer och mer om olika subkulturers utbrott i sjuttiotalets england desto mer ser jag hur lamour faller in i monstret som forvisso har nagot ar pa nacken men som fortfarande till allra storsta delen ar en subkultur.

Det ar en vacker insikt. En systerblogg om klader borde startas.

 
At 22/3/06 12:04, Anonymous Anonym said...

Ni har ju faktiskt betydelse!
Tack för en jättefin blogg med - för det mesta - jättefin musik!

/g

 
At 22/3/06 17:32, Anonymous Anonym said...

väldigt bra låt. men. samplingen (?) är lite lite felklippt. därför uppstår ett klickljud i vänstra kanalen under låten,

mvh andreas

 
At 24/3/06 19:14, Blogger Björn said...

Johan B: Jag ska köpa mina första kläder på en evighet i morgon eftersom jag fick pengar för första gången på över ett halvår idag sen ska jag starta en blogg om dem. Ngt tips på ett fullkomligt nödvändigt plagg för att möta våren?

Gustav: Tack, det var fint sagt. Jag har inte tänkt på klicket men det är nog bara för jag blivit totalt uppslukad av den här låten varje gång jag hört den.

 
At 25/3/06 18:30, Blogger johan said...

Mitt mål i livet är att bli The Sartorialist Of The Year någon gång. Idag har jag köpt en livsviktigt snygg knapp i Köpenhamn för att ta ett steg närmare detta syfte.

 
At 25/3/06 21:14, Anonymous Anonym said...

"Vi samlar ihop allla snälla hörsäganden i våra hjärtans innersta skrymslen och vårdar dem ömt, ty sådan bekräftelse, givmildhet, behövs i den här världen. För om vi åtminstone har förgyllt en liten stund av någons tillvaro med den där låten som översköljer ens bekymmer, lurar en att tro att vi lever i den bästa av världar och känns större än livet i några minuter, så är allt så värt det."

Vackert, mycket vackert! :D

 
At 26/3/06 15:14, Blogger Johan B said...

I vår anser jag att man måste ha minst en skjorta från Jermyn Street. Ga in och handla pa www.tmlewin.co.uk. Endast 150 kr frakt.

Annars så har Paul Smith underbara raka/avsmalnande jeans i mörkaste denim. Sprang på dem på hans outlet i Mayfair igår. Underbara.

Annars kan jag bara rekommendera The way we wore och du kommer att upptäcka så mycket underbara kläder att du bara inte anar.

Om vi skall titta på riktiga trender så är tonickostymer väldigt inne just nu och hittar man en snygg sådan så är det ju underbart. Tror dock vi kommer få se många halvmesyrer från MQ dock.

Strumpor är viktigt i vår. Jag har köpt ett par i ljusblått med rosa prickar, ca 2 cm i diameter på. Underbara. De hittar du på www.cthirts.co.uk

 
At 26/3/06 22:47, Blogger Writers Edge said...

Sen har ju Adam Sandler gjort en version på låten också som faktiskt andas lite mer tempo än orginalet.

 

Skicka en kommentar

<< Home