2006-01-15

Royksopp feat Karin Dreyer - What Else is There (Jacques Lu Cont remix)

Det har varit bråda dagar på tv-spelskontoret. Helgarbete kombinerat med att jag numera delar min tid mellan två projekt, det ena på bottenvåningen och det andra på tredje, har lett till mycket hattande. Och därav lite bloggande. Det hjälper inte att internet hemma har lagt ner. Men det trådlösa nätverket på Café Edenborg skrider till räddningen och ingen - inte ens the corporation - kan stoppa musikbloggandet om remixerna som är bättre än originalen!

Om Royksopps "What else is there" featuring Sveriges finest Karin Dreyer, i Jacques Lu Cont-remixen, kan man säga såsom man säger om små pingviner i små tröjor. Little penguins = cute + little sweaters = cute är lika med little penguins in little sweaters = CUTE CUTE CUTE!

Och om man bara byter ut små pingviner och små tröjor mot nämnda artister, samt cute mot bra, och lägger på ytterligare ett lager, så får man den tvärsäkra matematiska formeln Royksopp = bra + Karin Dreyer = Bra + Jacques Le Cont = bra är lika med = BRILJANT BRA!

Har ni inte hört The Thin White Dukes strålande omstöpning av The Killers "Mr. Brightside" så bjussar jag på den här, och har ni inte läst om de små pingvinerna i de små tröjorna än, så kan ni t ex göra det här. Som en visare bloggare än jag en gång påpekade; "att cutesurfa är vår generations svar på att herrsurfa".

Och snart kommer "Pingvinresan" till Sverige! (Jag har visserligen redan sett den två gånger, men jag tänker på er.)

9 Comments:

At 15/1/06 16:28, Anonymous Anonym said...

Den här mixen är så jävla underbar. Flashlights & Explosions helt enkelt. Den påverkade mig så mycket att jag mixade om mixen till en väns födelsedag.

http://mash.republicum.se//Royksopp%20-%20What%20Else%20is%20There_%20(Devolve%20presentes%20Joakim%20Js%20Birthday%20gift).mp3

 
At 15/1/06 16:28, Anonymous Anonym said...

Blogger klarade inte av länken, märkte jag.
Så här: http://surl.se/aghx

 
At 15/1/06 16:35, Blogger johan said...

Tack phillip! Jag ska lyssna jättesnart :)

 
At 15/1/06 17:08, Anonymous Anonym said...

Pingvintechno är bäst!

 
At 15/1/06 21:07, Anonymous Anonym said...

Snälla snälla, använd något annat än rapidshare!

 
At 15/1/06 21:49, Blogger johan e said...

Äh sluta tjata, det funkar ju! Köp skivan om du inte är nöjd med våra tjänster.
(köp skivan ändå föresten, så att jacques får chansen att göra fler remixar)

 
At 15/1/06 21:52, Blogger johan e said...

briljant matematik föresten, jag älskar det!

 
At 16/1/06 07:04, Blogger skypher said...

grym låt, danke.

 
At 16/1/06 09:09, Blogger johan said...

Jag hade inte tid att lära mig om zshare när jag hade möjlighet att slänga upp låten. Men jag ska, när jag får tillfälle...

 

Skicka en kommentar

<< Home