2006-01-11

Girlfriendo - Cat Heaven

Alltså, den här låten är ju jättemesig men det är rätt fint tycker jag. Refrängen är made in heaven med grease-highschool ba ba ba woos följt av en mer slätstruken vers som får refrängen att kännas ännu mer fantastisk än vad den är från början. Om jag inte var så allergisk, och gillade katter, skulle jag dansa med små siameser och bondkatter i vardagsrummet varje dag och få dem att känna sig som om de vore i katthimmelen men nu nöjer jag mig med att mysa framför Cute Overload ihop med Girlfriendo och en uppsjö mousserande viner. Bandets gamla hemsida är tydligen lite mer åt det erotiska hållet nu för tiden så man kan inte läsa så mycket mer om dem men de är en fin del av Sveriges musikjuveler och den gamla skivan Surprise! Surprise! It's Girlfriendo har en annan fantastisk sång som heter typ First kiss feelings first som mystiskt försvunnit från mig. Jag fyller år den 27e maj.

4 Comments:

At 11/1/06 15:29, Blogger johan said...

Jag har haft några pissiga dar, men den här låten gjorde mig glad!

 
At 11/1/06 15:35, Blogger johan said...

I alla fall för ett tag...

Körerna är straight up my Indurain alley of pur pop melodies.

 
At 11/1/06 16:39, Blogger Björn said...

Du måste komma ur tvspelskontoret in i den vanliga himmelen bara så blir allt finfint. Det är verkligen fina körer. Det har du rätt i.

 
At 12/1/06 11:45, Blogger Johan B said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home