2006-01-11

My Favorite - Homeless Club Kids (Phofo Remix)

När Ace börjar snacka om covers som är bättre än originalet, tänkte både Joakim S. och jag på My Favorite. En gång i tiden berättade jag för Michael Grace Jr. att han och hans band gjort en vanlig sommarkväll till den finaste i mitt liv. På den tiden hade jag nog aldrig trott att det skulle gå att förbättra en låt med My Favorite. Hur förbättrar man perfektion liksom? Jag kan alltså inte förklara varför, men idag måste jag säga att Phofos remix av Homeless Club Kids verkligen slår orginalet! Denna låt kom kanske inte år 2005 men den har förgyllt många grå vardagar och trista cykelturer till Arlöv under sommaren, hösten och vintern. Sen jag hörde den första gången har jag letat efter mer av Phofo, men jag har kammat noll. Kanske finns det en läsare som kan hjälpa mig?

på bilderna: Viktor och Anton, två av Göteborgs största My Favoritefans, samt Michael Grace Jr.

6 Comments:

At 12/1/06 01:52, Anonymous Anonym said...

Haha, Vikke och Anton!
Såg ni spelningen på söndagen efter "sista spelningen" på hultsfred? Det kanske va den bästa jag har sett med dom.

 
At 12/1/06 09:52, Blogger Björn said...

Oh, det var kanske det enda jag ville åka till Hultsfred för men man kan ju inte få allt har det visat sig. Berätta mer!

 
At 12/1/06 09:59, Blogger johan said...

damn! jag som hade tänkt posta den här i en kontext av andra fantastiska softtronica pa-pa-pa låtar. hmmmm, vad ska man nu ta sig till? fantastisk dänga iaf.

 
At 12/1/06 10:02, Blogger johan e said...

softtronica! my god.

 
At 12/1/06 13:19, Anonymous Anonym said...

Grejen va ju att dom skulle göra en spelning i sverige sommaren 2005, pga kontrakt med Rockparty. Men så är ju GBG sveriges My Favoritestad no.1 så några eldsjälar bokade in en "Speciell DJ-spelning" med My Favorite.
Så den hölls lite i skymundan, men det komm mycket folk ändå. Det blev en grymt lyckad spelning och tyvärr deras sista.

 
At 12/1/06 18:41, Blogger johan e said...

otto, det låter som man borde varit där! My Favorite var fantastiska alla gånger jag såg dem!

 

Skicka en kommentar

<< Home