2008-01-05

Blonde Redhead - Silently

Jag tror jag upptäckte alla 2007 års bästa sånger under det sista dagarna på året då man var tvungen att stänga in sig i musiken för att stänga ute familjer och kyla, även om det mest var regn som bjöds i södern. En av de sångerna som drabbade mig under en långsam promenad var "Silently" som redan i det både Abba och Tough Alliancedoftande introt bär mitt hjärta i sin hand. Jag har tyckt att en del av deras tidigare alster varit alldeles för kyliga och jag tror det är för att Kazu Makinos röst behöver bäddas in i varma täcken som dessa. Det här är verkligen vackert från den dämpade maraccasen till refrängen som ökar i styrka för varje upprepning.

Jag bör nog inte skriva längre än detta idag för jag har just sett båda avsnitten av "August" på raken så jag kan inte låta bli att låta som en sen kväll i Röda Rummet hur mycket jag än försöker. Mer om de där andra sångerna inom kort. Jag är förresten övertygad om att 2008, tågluffandets, tennisens, råttans och inte minst de uppfyllda drömmarnas år kommer slå oss alla med häpnad. Vänta bara och se.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home