2007-08-14

Teki Latex - Petite fille qui ne veut pas grandir (duo avec Katerine)

Jag läste som sagt "Sugar" eller "Crimson Petal and The White" som den heter hos mer poetiska läsare i fjärran länder. Den var övertyngd med atmosfär från det sena 1800-talets London och ett persongalleri rikt på kuskar, idioter och prostituerade (ofta i någon slags blandning) men tyvärr relativt lättviktig i handlingen och inte alls den skröna jag blivit lovad. Fördelen var att detta tog mig ännu närmare Teki Latex eftersom varje tillgodogjort kapitel krävde en dos lyckligt lättflyktig pop målad med de mest intensiva av pastellfärger. Detta hade kanske aldrig hänt om jag hittat "Brideshead Revisited" av Evelyn Waugh, som i romanform är lika briljant som seriefieringen, tidigare än vad jag gjorde samtidigt som resan blivit långt mer behaglig. Michel Faber är portad på fredag och vi kommer därför undvika att uttråkas av en ändlös berättelse utan uppenbar poäng men Frankrikes främste sockerbagare Teki Latex kommer på besök och kvällen ska givetvis kläs i pastell till hans ära.

(I love! L'amour pour toi är på C/O Jeriko på fredag kl 23-03 och kom tidigt vänner för det blir sommarens främsta natt)

1 Comments:

At 3/9/07 18:26, Blogger lil'Jay said...

frenchie-fresh-touch yeah!!

 

Skicka en kommentar

<< Home